دستگاه‌های دولتی بدهی خود را به شهرداری پرداخت کنند

شهردار کرمانشاه گفت: شهرداری هزار میلیارد تومان از دستگاه‌های دولتی طلب دارد و هزار میلیارد هم از وزارت کشور می‌خواهد، پنج مرتبه از استاندار قبلی دستور گرفتیم که دستگاه‌های دولتی بدهی خود را به شهرداری پرداخت کنند، اما اقدامی در این خصوص نشد.

به گزارش ایمنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری کرمانشاه، نادر نوروزی در نشست شهرداران استان با استاندار بر حمایت مدیریت ارشد استان از شهرداری‌ها به عنوان واسطه ارتباط مردم با دولت تاکید و اظهار کرد: شهرداری‌ها از دو نوع تعامل به واسطه وظایف ذاتی خود بهره می‌برند و آن تعامل با مردم و دولت است، در واقع شهرداری بین مردم و دولت قرار دارد و بیشترین تماس، خواسته و مطالبه مردم از شهرداری است.

وی افزود: ما با مطالبات فراوان از طرف مردم مواجه هستیم، از طرفی پاسخگو نبودن دستگاه‌های دولتی به مطالبات مردمی که به شهرداری مربوط است یک معضل است.

شهردار کرمانشاه خاطرنشان کرد: شهرداری هزار میلیارد تومان از دستگاه‌های دولتی طلب دارد و هزار میلیارد هم از وزارت کشور می‌خواهد، پنج مرتبه از استاندار قبلی دستور گرفتیم که دستگاه‌های دولتی بدهی خود را به شهرداری پرداخت کنند، اما اقدامی در این خصوص نشد.

نوروزی ادامه داد: اگر قرار است شهر در دست شهرداری باشد دستگاه‌های دولتی باید با شهرداری تعامل داشته باشند، اما در بعضی تصمیم گیری‌ها نظرات شهرداری‌ها لحاظ نمی‌شود، در تصمیم گیری برای ساخت مسکن ملی نقشی نداشتیم در حالی که ۳۳ هزار واحد مسکن ملی در دست احداث داریم.

وی اضافه کرد: ما کمال همکاری را انجام دادیم و اولین شهر در کشور هستیم که پروانه ساخت مسکن ملی را صادر کردیم، اما در جانمایی و خدماتی که قرار است در آینده به این مناطق ارائه شود نقشی نداریم و نظرات ما لحاظ نشده است.

شهردار کرمانشاه تاکید کرد: در خصوص الحاق اراضی به شهر نیز نقشی نداریم، هر چند اداره راه و شهرسازی همکاری خوبی را آغاز کرده است.

نوروزی تصریح کرد: در شهر کرمانشاه ۳۵۰ هکتار بافت فرسوده داریم که مشکل صدور پروانه دارد و با میراث در حال رایزنی برای رفع این مشکل هستیم، این نشان می‌دهد خدمات شهرداری نیاز به تعامل همه دستگاه‌های دولتی با شهرداری دارد در حالی که مردم همه خدمات و انتظارات را از شهرداری می‌خواهند و اکنون مطالبه من و همکارانم در شهرداری از مدیریت ارشد استان این است که شهرداری نیاز به حمایت استاندار دارد، ما کمبود منابع داریم و بودجه دولتی نداریم، البته بعضی موارد مانند پرداخت درصدی از مالیات برای بعضی پروژه‌های عمرانی لحاظ شده است که برای دریافت آنها و ارتباط و تعامل با دیگر دستگاه‌ها نیازمند حمایت استاندار هستیم.

وی گفت: به طور قطع استاندار کرمانشاه به دنبال توسعه استان است، اما به عنوان نماینده دولت باید بدانید هیچوقت توسعه رخ نمی‌دهد مگر اینکه در شهرها توسعه اتفاق بیفتد.

شهردار کرمانشاه افزود: پیشرفت و توسعه در کشاورزی و صنعت بدون توسعه شهر امکان‌پذیر نیست. سرمایه‌گذار در ابتدا به شهر و امکانات آن نگاه می‌کند و اگر بداند امکانات وجود دارد سرمایه‌گذاری انجام می‌دهد.

نوروزی اظهار کرد: ۷۹ درصد جمعیت ساکن شهرها هستند و برای رسیدن به اهداف توسعه‌ای نیازمند حمایت استاندار به ویژه در خصوص تعامل با دستگاه‌های دولتی هستیم.

کد خبر 631650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.