واکنش مدیرعامل سایپا به سازمان بازرسی:تمایلی به انجام قرعه‌کشی نداریم/بورس کالا قانونی است

مدیرعامل سایپا گفت: امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، ۹۲ هزار خودرو بیشتر عرضه کرده‌ایم، وقتی افزایش تولید اتفاق افتاده است قسمتی از بازار را مدیریت می‌کنیم و افزایش تولید را ادامه می‌دهیم و تمایلی نداریم به فضای قرعه کشی وارد شویم، از دید ما بورس کالا قانونی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد علی تیموری اظهار کرد: چهار ماه است که محصولات گروه سایپا از فرایند قرعه کشی خارج است، ولی فروش فوق‌العاده و عرضه محصول در بورس کالا براساس شرایط و ضوابط مجلس بوده تا محصولات را به دست مصرف کنندگان برسانیم.

وی با اشاره به افزایش شمارگان تولید خودرو افزود: امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، ۹۲ هزار خودرو بیشتر عرضه کرده‌ایم، وقتی افزایش تولید اتفاق افتاده است قسمتی از بازار را مدیریت می‌کنیم و افزایش تولید را ادامه می‌دهیم و تمایلی نداریم به فضای قرعه کشی وارد شویم.

مدیرعامل سایپا گفت: از دید ما بورس کالا قانونی بوده و پنج ماه برای خودروسازان بخش خصوصی جاری بوده و ما تازه یکبار عرضه کرده‌ایم که این جلسه گذاشته شده و من فکر می‌کنم ساز و کاری که در بورس کالا وجود دارد کاملاً قانونی است. ما به تصمیمات سازمان بازرسی تمکین می‌کنیم، اگر خارج از قانون بود بررسی و اعلام می‌کنند روال عادی ادامه پیدا می‌کند و اگر خلافش باشد اعلام می‌کنند.

به گزارش ایمنا، معاون نظارت و بازرسی امور تولیدی سازمان بازرسی در جلسه‌ای که با حضور مدیران عامل شرکت‌های خودروساز، معاونان وزیر صمت و اساتید دانشگاه و صاحب نظران حوزه خودرو برگزار شد، اظهار کرد: شورای رقابت باید در سریع‌ترین زمان ممکن به وظیفه قانونی خود در خصوص قیمت گذاری خودرو عمل کند.

وی با تأکید بر ادامه روند عرضه خودرو با روش قرعه کشی خاطرنشان کرد: عرضه خودرو از سوی ایران خودرو و سایپا باید به همان روال گذشته که تا دو ماه قبل انجام می‌شد، ادامه پیدا کند تا تکلیف عرضه خودرو در بورس کالا مشخص شود.

کد خبر 631643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.