صرفه‌جویی ۳۰درصدی حوزه کشاورزی کاشان با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان

رئیس اداره جهاد کشاورزی کاشان گفت: ۳۰ درصد صرفه‌جویی در آب و نان کاشان با استفاده از ظرفیت‌های دانشگاهی و شرکت‌های دانش‌بنیان صورت گرفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رضا مظلومی امروز - پنجشنبه پانزدهم دی‌ - در جلسه هم‌اندیشی شرکت‌های دانش‌بنیان با حوزه کشاورزی، در سالن جلسات اداره جهاد کشاورزی کاشان، اظهار کرد: کاشان علاوه بر صنعتی بودن، از ظرفیت‌های اقلیمی خوبی در حوزه کشاورزی بهره‌مند است.

وی با اشاره به تنوع محصولی ۵۷ نوعی در کاشان، افزود: حلقه گمشده ارتباط حوزه کشاورزی با شرکت‌های دانش‌بنیان در کشور سبب عدم شکوفایی در این حوزه شده است.

رئیس اداره جهاد کشاورزی کاشان شرایط اقلیمی این شهر را بسیار برجسته دانست و گفت: وجود کوه در کنار کویر ظرفیتی ویژه برای این منطقه به‌وجود آورده است که چنانچه کشاورزی با علم و دانش عجین شود، شاهد رونق بیشتری در بخش کشاورزی خواهیم بود.

به گفته وی، تاکنون با استفاده از ظرفیت‌های دانشگاهی و شرکت‌های دانش‌بنیان از ۴۳۰ حلقه چاه کشاورزی که قبلا سالانه در حدود ۱۸۰ میلیون مترمکعب از آن‌ها برداشت می‌شد، با ۳۰ درصد صرفه‌جویی این برداشت به ۵۰ میلیون مترمکعب رسیده است.

مظلومی افزود: در بخش حمل‌ونقل محصولات کشاورزی دچار بحران هستیم و با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو بوده‌ایم که با استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان می‌شود آن را مرتفع کرد.

وی تصریح کرد: بیش از ۱۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی رها شده است که می‌توان با مدیریت، تولیدکننده‌ها را به کشت گیاهان دارویی ترغیب کرد.

مظلومی با بیان اینکه ۷۰۰ قنات در حوزه کاشان وجود دارد که متاسفانه استفاده سنتی از آن‌ها سبب تخریب این منابع آبی می‌شود، افزود: در کشور ما، حلقه گمشده ایده‌پردازی و تبدیل ایده به فناوری وجود دارد تا مشکلات و نیازهای کشور را مرتفع کند.

به گزارش ایمنا، این نشست با حضور دکتر مرتضی گلی‌زاده، معاون تولید ستاد و توسعه فناوری ریاست جمهوری، و دکتر مهدی سهندی، دبیر ستاد فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی، و بیش از ۱۰ شرکت دانش‌بنیان صورت گرفت.

کد خبر 631642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.