مردم ایران ثابت کردند که اجازه نمی‌دهند دشمن فتنه کرده و کشور را عرصه جولان خود کند

رئیس جمهور گفت: مردم ایران هم در 40 سال گذشته و هم در ایام اخیر ثابت کردند که پای انقلاب و نظام ایستاده‌اند و ما جلوه‌های اقتدار و افتخار را در این چند ماه مشاهده کردیم و مردم نشان دادند که اجازه نمی‌دهند که دشمنان برای ملت ایران فتنه و توطئه کرده و کشور عرصه جولان دشمنان انقلاب اسلامی شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز پنجشنبه در جریان سفر به شهرستان بهارستان در دیدار عمومی با مردم این شهرستان گفت: شهرستان بهارستان ز میزبان تعداد زیادی از خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران است که چشم و چراغ این ملت هستند و همه ما به آنها مدیون هستیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه باید از سرمایه عظیم مردم این منطقه یعنی ایمان به خدا، دلدادگی به اهل بیت (ع)، انقلابی بودن و پای انقلاب و ارزش‌ها ایستادن صیانت و به رشد آن کمک کرد، افزود: متولیان امور فرهنگی و کسانی که در کسوت و جایگاه حفظ فرهنگ هستند باید بدانند این سرمایه، سرمایه بزرگی است که خود از مردم در مقابل همه آسیب‌ها حفاظت می‌کند.

دکتر رئیسی با اشاره به اینکه بهارستان با تراکم بالای جمعیتی نه تنها باری بر دوش تهران نشده، بلکه بعضاً بار تهران را هم بر دوش کشیده است، اظهار داشت: اینجا مردان و زنانی داریم که در عرصه‌های مختلف مشغول کارهای تولیدی هستند و افتخاری برای منطقه به حساب می‌آیند؛ کار و فعالیت و تولید از ویژگی‌های بهارستان است و نه تنها اهالی بهارستان بلکه مردم تهران و شهرهای دیگر از مواهب این تولید بهره‌مند می‌شوند.

رئیس جمهور با تاکید بر لزوم حمایت و مساعدت دولت برای توسعه فعالیت‌ها و صنایع فعال در بهارستان با هدف گسترش و افزایش فرصت‌های شغلی تصریح کرد: متاسفانه خدمات شهری در بهارستان به میزان تراکم جمعیتی این منطقه توسعه نیافته است. امروز در بدو ورود از یک پروژه بیمارستانی بازدید کردیم که باید حدود ۷ سال قبل ساخته می‌شد اما همچنان مردم چشم انتظار احداث آن هستند. در این بازدید مقرر شد کار ساخت این مرکز با سرعت دنبال شود تا پاسخگوی نیازهای درمانی مردم منطقه باشد.

آیت‌الله رئیسی در ادامه جمعیت را از پشتوانه‌ها و مولفه‌های مهم قدرت و نعمتی الهی دانست و خاطرنشان کرد: باید از خانواده‌هایی که برای تربیت فرزندان بیشتر قبول زحمت می‌کنند، تشکر کرد. با توجه به امکانات و ظرفیت‌های عظیم کشور، جمعیت جوان سرمایه‌ای گرانقدر و بی‌مثال برای کشور است.

رئیس جمهور با اشاره به کمبود مراکز آموزشی در شهرستان بهارستان گفت: در جلسه شورای اداری مقرر شد به سرعت اقدامات لازم برای ساخت ۱۰ مدرسه با ظرفیت ۱۵۰ کلاس درس برای منطقه انجام شود تا از تراکم تعداد دانش‌آموز در کلاس‌ها کاسته شده و شرایط مطلوب‌تر آموزشی فراهم شود.

دکتر رئیسی نکته مهم دیگر را توجه به سلامت جسم و روان جامعه به ویژه جوانان دانست و خاطرنشان کرد: در جلسه شورای اداری همچنین مقرر شد تعدادی سالن ورزشی برای فعالیت‌های ورزشی در این شهرستان احداث شود.

رئیس جمهور اجرا و پیگیری طرح‌های مختلف در حوزه‌های کشاورزی، تولیدی، راه‌های ارتباطی، کمربندی و دیگر نیازهای بهارستان را از دیگر تصمیمات اتخاذ شده در شورای اداری شهرستان عنوان کرد و گفت: اجرای این طرح‌ها باید با سرعت دنبال شود تا وقتی که دوباره به شهرستان سفر کردیم شاهد باشیم که نیازمندی‌های اولین مردم با همت دولت و مشارکت خود مردم منطقه به سامان رسیده است.

آیت‌الله رئیسی با اشاره به برخی دست نوشته‌هایی که مردم حاضر در سالن در دست گرفته بودند، اظهار داشت: همکاران بنده بعد از پایان سخنرانی حتماً درخواست‌ها و مطالبات شما را پیگیری خواهد کرد. اساساً سفر ما با هدف شنیده شدن دغدغه‌های شما مردم انجام می‌شود و الا می‌توان از همان مرکز هم با نامه‌نگاری کارها را پیگیری کرد، که البته بنده آن را کافی نمی‌دانم و معتقدم باید از نزدیک مشکلات مردم را ببینم و به همکارانم نیز تاکید کرده‌ام که این رویه را دنبال و مشکلات مردم را حل کنند تا مردم به شکل واقعی احساس کنند که کاری انجام شده است.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه قبل از سفر او به شهرستان، مشکلات این منطقه از سوی مسئولان شناسایی و جمع‌بندی شده است، تصریح کرد: امروز افتخار بنده و همکارانم در دولت نوکری و خدمت به مردم است و قبل از هر چیز بابت این افتخار خدا را شاکرم که فرصتی فراهم کرده است تا بتوانیم گره‌ی از مردم باز کنیم.

دکتر رئیسی با بیان اینکه به همکارانم توصیه کرده‌ام که از هیچ تلاشی برای گره‌گشایی از مشکلات مردم فروگذار نکنند، خاطرنشان کرد: تمام همت همکاران ما بر این است که مسائل مردم به ویژه در حوزه معیشت و اقتصاد و در رابطه با رفع بیکاری و ایجاد اشتغال، به ویژه در سالی که شعار آن ایجاد اشتغال است، رفع شود.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه با تلاش دولت تاکنون بیش از ۳ هزار واحد تولیدی تعطیل یا نیمه تعطیل به چرخه فعالیت و تولید بازگشته‌اند، گفت: باور ما این است که ایران با رونق تولید و با مردان و زنانی که در عرصه تولید، کار، تلاش فعال هستند و حضور به موقع در صحنه‌ها دارند، قوی است.

آیت‌الله رئیسی افزود: تمام تلاش ما این است که ایران در زمینه کالاهای اساسی و تامین مایحتاج سفره مردم به خارج از کشور وابسته نباشد. اگر چه کمبودهایی نیز در زمینه نزولات آسمانی داریم، اما ظرفیت‌های خوبی در زمینه تولید و تامین کالاهای اساسی داریم و برنامه‌ریزی شده تا در این زمینه به استقلال دست یابیم.

رئیس جمهور با تاکید بر رویکرد فسادستیزی دولت مردمی اظهار داشت: برنامه دولت مبارزه قاطع با رانت‌خواری و فساد و قطع کردن دست مفسدان و رانت‌خواران از اقتصاد کشور است. به طور طبیعی مبارزه با فساد باعث بلند شدن جیغ عده‌ای می‌شود اما ما خودمان را برای شنیدن هر سخنی آماده کردیم. در عین حال به همه می‌گوییم که از درِ انصاف سخن بگویند، بنای دولت در حوزه‌های مختلف آن است که دست افراد سودجود، رانت‌خوار و افرادی را که می‌خواهند با فساد به بیت‌المال، حقوق مردم و ثروت‌های کشور دست‌اندازی کنند، قطع کند.

دکتر رئیسی اظهار امیدواری کرد که با همکاری و مساعدت و مشارکت مردم دولت بتواند وظایف خطیری را که به عهده‌اش هست، انجام دهد و تصریح کرد: ما به سخن و شعار عزیز دلمان و سردار دل‌ها، حاج قاسم سلیمانی باور داریم که می‌گفت «ما می‌توانیم». بعضی ممکن است بگویند مگر می‌شود؟ نمی‌شود، قدرت‌های خارجی محدودیت و تحریم ایجاد و تهدید می‌کنند ولی نگاه ما به این تصاویر شهدایی است که زینت‌بخش این مجلس بوده و به خانواده معزز شهدایی است که مثل کوه استوار ایستاده‌اند و در این چند ماهه ثابت کردند که پای انقلاب و نظام و ارزشهای‌شان ایستاده‌اند و دشمن را در این عرصه ناکام گذاشتند.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: مردم ایران هم در ۴۰ سال گذشته و هم در ایام اخیر ثابت کردند که پای انقلاب و نظام ایستاده‌اند. ما جلوه‌های اقتدار و افتخار را در این چند ماه مشاهده کردیم و مردم نشان دادند که اجازه نمی‌دهند که دشمنان برای ملت ایران فتنه و توطئه خلق کنند و کشور عرصه جولان دشمنان انقلاب اسلامی شود.

آیت‌الله رئیسی با قدردانی از همه مردم به ویژه بانوان که دشمن را ناکام گذاشتند، گفت: دشمن بداند که با همه حساب و کتاب‌هایی که می‌کند اما محاسباتش مثل دفعات قبل غلط از آب درآمد. دشمن فکر می‌کرد که ملت ایران هم مثل ملت‌های دیگر است و او می‌تواند فتنه کند، در صورتی که مردم ایران مردم با بصیرت و شهید داده‌ای هستند و اجازه نخواهند داد که آمریکایی‌ها و غربی‌ها بخواهند به دنبال منافع‌شان برای ملت ایران نقشه بکشند.

رئیس جمهور با بیان اینکه این افتخار و این اقتدار را به مردم ایران تبریک می‌گویم، افزود: ایستادگی در مقابل دشمن افتخار بزرگی است که مردم ما آن را خلق کردند و باید همواره به آن بالید. ظرفیت شکوفایی و ارتقای همه جانبه در کشور وجود دارد و ان‌شاالله با مشارکت مردم گام‌های خوبی برای فعالیت‌های ماندگار در کشور برداشته خواهد شد.

کد خبر 631639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.