بزرگترین سرمایه بهارستان مردم انقلابی و ولایتمدار آن هستند

رئیس‌جمهور مردم معتقد و انقلابی شهرستان بهارستان را بزرگترین سرمایه این منطقه و سرمایه‌ای گرانقدر برای استان تهران و کل کشور دانست و گفت: به همه مسئولان و مدیران دستگاه‌های اجرایی گفته‌ام و بار دیگر می‌گویم که افراد فاقد روحیه تحولی را از مسیر ایجاد تحول و خدمت‌رسانی به مردم کنار بگذارند.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی صبح امروز _پنجشنبه پانزدهم دی_ در جلسه شورای اداری شهرستان بهارستان تهران با بیان اینکه مشکلات منطقه از سوی مسئولان در دولت و شهرستان به شکل دقیق شناسایی و احصا و راهکارهای رفع آنها نیز مشخص شده است، اظهار کرد: مسئولان شهرستان بهارستان باید با همتی مضاعف به دنبال تأمین منابع و اعتبارات لازم و اجرای این راهکارها باشند تا مشکلات و مسائل مردم شریف این منطقه هرچه سریع‌تر برطرف شود.

رئیس‌جمهور مردم معتقد و انقلابی شهرستان بهارستان را بزرگترین و مهم‌ترین سرمایه این منطقه و سرمایه‌ای گرانقدر برای استان تهران و کل کشور توصیف کرد و افزود: درست است که بهارستان به لحاظ امکانات و برخورداری‌های شهری کمبودهایی دارد، اما از لحاظ حضور مردمی انقلابی، ولایتمدار و عاشق اباعبدالله الحسین (ع)، منطقه‌ای برخوردار به حساب می‌آید.

دکتر رئیسی اظهار کرد: عشق مردم این سامان به اباعبدالله الحسین (ع) ظرفیتی مهم برای صیانت از مردم و به خصوص جوانان این منطقه در برابر تهاجم فرهنگی است. مردم ایران اسلامی به لطف برخورداری از روحیه مذهبی و اعتقادات قوی همواره در مسائل فرهنگی پیش‌قدم هستند، اما دولت نیز در این عرصه وظایفی دارد که باید به آنها عمل کند و با تأمین زیرساخت‌های لازم مثل ساخت مدارس و مراکز آموزشی، فرهنگی و ورزشی زمینه صیانت از جوانان در برابر آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی را فراهم کند.

رئیس‌جمهور در ادامه سخنان خود تصریح کرد: مناطقی مثل بهارستان که در جوار شهر بزرگی مثل تهران قرار گرفته‌اند، در کنار مواهب نزدیکی به پایتخت، معمولاً با مشکلاتی از این ناحیه نیز مواجه هستند که باید تلاش کنیم این مشکلات کاهش یابد.

آیت‌الله رئیسی خاطرنشان کرد: خدمت به اهالی بهارستان برای دولت افتخار است چرا که مردمی پایبند به مبانی فرهنگی و ارزش‌های انقلاب اسلامی هستند و گواه این پایبندی نیز بیش از هزار شهید عالیقدر این منطقه و جانبازان و ایثارگران و خانواده‌های معظم شهدای ساکن در این منطقه هستند که برای ما در خدمت به منطقه مسئولیت مضاعفی ایجاد می‌کند.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه محرومیت‌های منطقه بهارستان نسبت به دیگر مناطق استان تهران بیشتر است، گفت: رفع این کمبودها نیازمند همت فوق‌العاده مدیران دولت است و از همه همکارانم در دولت و استان تهران می‌خواهم که رفع مشکلات مردم بهارستان را از اولویت‌های خودشان بدانند.

آیت‌الله رئیسی همچنین با اشاره به مطالب مطرح شده در این جلسه درباره مشکلات موقوفات شهرستان افزود: مشکلات موقوفات شهرستان با حضور مسئولان اوقاف و معاون اجرایی رئیس‌جمهور پیگیری شود تا هرچه سریع‌تر این مسائل برطرف شود و مردم و منطقه از فواید این موقوفات بهره‌مند شوند.

رئیس‌جمهور تراکم جمعیتی شهرستان بهارستان را به رغم ایجاد برخی مشکلات با توجه به کمبود امکانات، ظرفیتی برای بهارستان و استان تهران توصیف و تصریح کرد: جمعیت برای کشورمان یک ظرفیت و نعمت است که می‌تواند برای رفع مشکلات گره‌گشا باشد.

آیت‌الله رئیسی اظهار کرد: مردم شهرستان بهارستان مردم فعالی هستند که در زمینه‌های اقتصادی مختلف فعالیت‌های خوبی دارند و اگر از آنها حمایت شود، کارآفرینان و فعالان اقتصادی منطقه می‌توانند حتی از مناطق دیگر استان و کشور نیز نیروی کار جذب کنند.

رئیس‌جمهور تاکید کرد: در این سفر رفع مشکلات بهارستان را به عنوان گام اول پیگیری خواهیم کرد تا در گام بعدی با بهره گرفتن از ظرفیت‌های متنوع بهارستان، این شهرستان با سرعت در مسیر پیشرفت حرکت کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش بر ضرورت نظارت برای پیشگیری از شکل گرفتن روابط اداری ناسالم و فساد در نظام اداری تاکید و تصریح کرد: فساد و روابط ناسالم اداری، نظام اداری کشور را در نظر مردم ناکارآمد جلوه می‌دهد همواره به مسئولان تاکید کرده‌ام که با فساد اداری در وهله اول با تذکر و در وهله بعد با برخورد عبرت‌آموز مواجه شوند تا سلامت اداری مخدوش نشود.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: به همه مسئولان و مدیران دستگاه‌های اجرایی گفته‌ام و بار دیگر می‌گویم که افراد فاقد روحیه تحولی را از مسیر ایجاد تحول و خدمت‌رسانی به مردم کنار بگذارند تا فرصت خدمت برای نیروهای تحول‌خواه و با انگیزه فراهم شود.

آیت‌الله رئیسی همچنین در واکنش به مسئله کمبود فضاهای اداری برای ادارات تازه تأسیس در شهرستان بهارستان گفت: سازمان امور اداری طرحی را به شکل آزمایشی و با موفقیت اجرا کرده است که بر اساس آن در مناطق تازه تأسیس یک مجتمع اداری واحد ایجاد می‌شود تا بتواند به شکل متمرکز و چابک، با حداقل هزینه و بالاترین بهره‌وری، خدمات اداری را به مردم ارائه کند.

کد خبر 631608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.