۲۳ میلیارد زکات در لنجان جمع‌آوری شد

دبیر ستاد زکات شهرستان لنجان گفت: در سال جاری شهروندان نیک‌اندیش لنجان بالغ بر ۲۳ میلیارد ریال زکات واجب و مستحب به‌صورت نقدی و کالایی به نیازمندان شهرستان خود کمک کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام حمید اکبری امروز _پنجشنبه پانزدهم دی ماه_ در جمع خبرنگاران با بیان اینکه پرداخت زکات سبب نزول برکات الهی می‌شود، اظهار کرد: پرداخت زکات یکی از واجبات دین اسلام به شمار می‌آید، به‌گونه‌ای که در قرآن به آن تاکید فراوانی شده و ۳۲ مرتبه نام زکات در قرآن آمده که ۲۶ مرتبه آن، در کنار به جا آوردن فریضه نماز است.

وی پرداخت زکات را گامی ارزشمند برای زدودن چهره فقر از جامعه دانست و افزود: در جامعه‌ای که زکات پرداخت نشود گناه و بیکاری افزایش می‌یابد، اما اگر مردم، زکات مالشان را طبق دستور مؤکد اسلام و قرآن، پرداخت کنند، فقر در جامعه از بین خواهد رفت و نیازمندان جامعه انفاق خواهند شد.

دبیر ستاد زکات شهرستان لنجان با بیان اینکه با احیای پرداخت زکات بسیاری از امور احیا خواهد شد، تصریح کرد: از محل پرداخت زکات می‌توان کارهای خیر و عام‌المنفعه بسیاری انجام داد و از این مهم در انجام فعالیت‌های عمرانی، مذهبی و فرهنگی هزینه کرد.

وی اضافه کرد: زکات نمادی از برکت و پاکیزگی است و بر اساس روایات، زکات باعث زیاد شدن مال، رزق و روزی می‌شود و پرداخت‌کننده آن نیز محبوب‌ترین فرد نزد خدا بوده و انجام این فریضه الهی وسیله‌ای برای تقرب و راه رسیدن به رحمت خاص الهی است.

اکبری با بیان اینکه امروز باید تأثیر زکات در زندگی فردی و اجتماعی مردم تبیین شود، ادامه داد: ترویج پرداخت زکات نیازمند تبلیغ و کار فرهنگی است، از این رو برای ترغیب افراد به پرداخت زکات باید به شکلی جهادی وارد میدان عمل شد، چرا که پرداخت خمس و زکات سبب ایجاد پیوند عاطفی بین مردم خواهد شد و هیچ فرد فقیر و محرومی در سراسر کشور اسلامی باقی نخواهد ماند.

وی تاکید کرد: در سال جاری شهروندان نیک‌اندیش لنجان بالغ بر ۲۳ میلیارد ریال زکات واجب و مستحب به‌صورت نقدی و کالایی به نیازمندان شهرستان خود کمک کردند.

دبیر ستاد زکات شهرستان لنجان استفاده از ابزارهای هنری و رسانه‌ای را لازمه ترویج فرهنگ پرداخت زکات در این شهرستان دانست و خاطرنشان کرد: رسانه‌ها و هنرمندان می‌توانند با روشنگری و تولیدات فاخری هنر، آثار و برکات پرداخت زکات را برای مردم تشریح کنند تا سطح بینش افراد در این حوزه افزایش یابد و زمینه ارتقای پرداخت زکات در شهرستان لنجان بیش از پیش فراهم شود.

کد خبر 631561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
    0 0
    خدا خیرتون بده انشاالله