فضاهای فرهنگی اردبیل در اختیار بانوان است

رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر اردبیل گفت: خود را مدیون بانوان می‌دانیم و فضاهای فرهنگی شهر در اختیار زنان شهر است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، زهرا قدیمی امروز _پنجشنبه پانزدهم دی _ در جمع خبرنگاران با اشاره به نشست مشترک با دبیران احزاب اظهار کرد: یکی از کمیسیون‌های شورای اسلامی شهر اردبیل کمیسیون بانوان و خانواده است.

وی ادامه داد: هرچند این کمیسیون تخصصی نیست اما شاخه‌ای جدا شده است تا لایحه‌های شهرداری مربوط به امور بانوان در این کمیسیون بررسی شود.

رئیس کمیسیون خانواده و بانوان شورای اسلامی شهر اردبیل با اشاره به پاسخ مطالبه یکی از دبیران احزاب مبنی بر حضور نداشتن نماینده بانوان شهر در جلسات استانداری گفت: استانداری در خصوص پیشبرد اهداف کمیسیون بانوان شورای اسلامی شهر با شورا تعامل کمتری دارد.

وی ادامه داد: بانوان شهر با مراجعه به شورای اسلامی شهر، خواسته‌های خود را مطرح می‌کنند اما زمانی که پیگیر مشکلات این قشر از جامعه از نهادهای مربوطه هستیم، پاسخی دریافت نمی‌کنیم.

قدیمی با بیان اینکه گاهی در جلسات مهم سازمان‌ها و نهادهای مربوطه مبنی بر توانمندسازی بانوان یا هر برنامه و جلسه‌ای در این خصوص که شاید مسئول کشوری نیز حضور داشته باشد، اعضای شورا دعوت نیستند، افزود: شهرداری با تمام قوا تا جایی که توان دارد در این راستا تلاش می‌کند و برنامه‌های برگزار شده در فرهنگسرا مصداق این موضوع است.

وی اضافه کرد: خود را مدیون بانوان می‌دانم و تلاش می‌کنم در اختصاص ردیف‌ها و اعتبارها برای بانوان از هیچ تلاشی دریغ نکنم. تمام فرهنگسراهای شهرداری، ساختمان‌های روبسته، پارک‌ها یا هر فضای شهری باید در اختیار عموم مردم به‌ویژه زنان شهر قرار گیرد.

عضو شورای اسلامی شهر اردبیل با بیان اینکه تمام دوره‌های آموزشی به صورت تخصصی و عمومی در راستای مستقل کردن، توانمندسازی بانوان برای درآمدزایی، اشتغال و کارآفرینی در فرهنگسراها برگزار می‌شود، تصریح کرد: راه‌اندازی بازارچه‌های هفتگی و ارائه مشاوره‌های حقوقی و خانوادگی به صورت رایگان از جمله این برنامه‌ها است.

کد خبر 631555

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.