امدادرسانی به ۶۷۹ سرنشین گرفتار برف‌وکولاک

مدیرکل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: از شب گذشته تا بامداد امروز به ۶۷۹ سرنشین و ۲۵۲ خودروی گرفتار در برف و کولاک جاده‌های این استان توسط تیم‌های عملیاتی امدادرسانی شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدقاسم موسوی امروز _پنجشنبه پانزدهم دی‌ماه_ در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: با وقوع کولاک و بارش سنگین برف از شامگاه گذشته، ۱۵ تیم عملیاتی با ۶۸ نجات‌گر مسافران و خودروهای گرفتار در برف‌وکولاک را به نقاط امن منتقل کردند و رهاسازی خودروها را انجام دادند.

وی ادامه داد: ۳۴ نفر از مسافران در مساجد و پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای استان اسکان اضطراری داده شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: برای این مسافران ۳۲ تخته پتو و سه کیلو خرما توزیع شد.

وی تصریح کرد: تیم‌های عملیاتی از آزادراه و جاده ترانزیت زنجان_تبریز، پایگاه امداد و نجات جاده‌ای شمال‌غرب در آزادراه زنجان_قزوین، تیم کوهستان در جاده تهم، لولک‌آباد ماهنشان، پایگاه امداد و نجات جاده‌ای در شهرستان ایجرود، پایگاه امداد و نجات در عوارضی زنجان_قزوین، پست‌های موقت امداد و نجات طرح زمستانی در گردنه‌های قلی کندی و خانچایی عملیات امدادرسانی‌های مطرح شده را انجام دادند.

موسوی خاطرنشان کرد: ارائه خدمات امدادی طرح زمستانی هلال احمر این استان در ۱۱ پایگاه و شش پست امداد و نجات جاده‌ای استان زنجان انجام می‌شود.

وی افزود: پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای هلال احمر استان زنجان به اقلام زیستی و غذایی برای در راه‌ماندگان و اسکان موقت تجهیز شده است، از هموطنان در خواست می‌کنم در صورت گرفتار شدن در سوانح و حوادث با شماره ۱۱۲ ندای امداد برای دریافت خدمات امداد و نجات در هر ساعت از شبانه روز تماس برقرار کنند.

کد خبر 631544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.