تداوم آتش‌سوزی جنگل گلوگاه

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گلوگاه گفت: آتش‌سوزی در عرصه‌های طبیعی گلوگاه به‌دلیل صعب‌العبور بودن منطقه همچنان ادامه دارد.

به گزارش ایمنا، کمیل قلی‌نژاد اظهار کرد: آتش‌سوزی در عرصه‌های جنگلی گت چکل گلوگاه که از بامداد امروز _ چهارشنبه چهاردهم دی _ آغاز شد، همچنان ادامه دارد و نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی با همکاری نیروهای مردمی، هلال‌احمر، محیط‌زیست و دوستداران طبیعت در حال خاموش کردن این آتش‌سوزی هستند.

وی افزود: مهار آتش‌ ساعاتی قبل انجام شد، اما وزش بادهای شدید مانع از اطفای کامل شد و دوباره شعله‌های زیر خاکستر با وزش باد شعله‌ور شد و همچنان نیروها در حال اطفای حریق در منطقه جنگلی گلوگاه هستند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گلوگاه خاطرنشان کرد: میزان، حجم و علت آتش‌سوزی تا اطفای کامل مشخص نیست و با اطفای کامل حریق اطلاع‌رسانی می‌شود، اما خطای انسانی همواره یکی از علل مهم در این‌گونه آتش‌سوزی‌هاست.

قلی‌نژاد تصریح کرد: به‌دلیل وزش باد گرم شدید، همچنان آتش در منطقه جنگلی گلوگاه ادامه دارد و با توجه به شیب تند در این منطقه و صعب‌العبور بودن، اطفای حریق در زمان بیشتری انجام خواهد شد و همچنان نیروها در حال اطفای حریق هستند.

روحانی، رئیس منابع طبیعی شهرستان نکا، نیز گفت: در پی گزارش مردمی درباره آتش‌سوزی جنگل در منطقه استخر پشت و جنگل منطقه برما زارم‌رود هزارجریب نکا، در اسرع وقت تیم یگان حفاظت، نیروهای مردمی و بسیجی وارد عمل شدند و مهار آتش انجام شد.

وی گفت: در منطقه برما زارم‌رود، نیروی‌های یگان حفاظت منابع طبیعی به همراه نیروهای مردمی و بسیج در حال خاموش کردن آتش هستند.

منبع: مهر

کد خبر 631468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.