رد پای آلودگی هوا در افزایش آمار سرطان اصفهانی‌ها/ صنایع آلاینده باید جابه‌جا شوند

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: صنایعی همچون پالایشگاه و نیروگاه که آلایندگی زیاد دارند و دیوار به دیوار طرح تفصیلی شهر قرار گرفته‌اند، با استفاده از تسهیلات دولتی باید جابه‌جا شوند.

عباس حاج‌رسولی‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: صنایع آلاینده اطراف اصفهان را احاطه کرده است، در حالی که طبق قانون این صنایع باید ۵۰ کیلومتر از شهر فاصله داشته باشند.

وی تصریح کرد: صنایعی همچون پالایشگاه و نیروگاه که دیوار به دیوار طرح تفصیلی شهر اصفهان قرار گرفته‌اند و آلایندگی زیاد دارند، با استفاده از تسهیلات دولتی باید جابه‌جا شوند و در این راستا باید متولیان حوزه محیط زیست، بهداشت درمان و مسئولان استان برای رفع این مشکل همفکری کنند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر آمار سرطان در این شهر زیاد شده است که احتمال می‌رود ریشه در آلودگی هوا داشته باشد، افزود: قرار است دانشگاه علوم پزشکی ریشه سرطان‌ها را بررسی کند و به موازات آن سازمان محیط زیست و مجموعه مدیریت استان برای جابه‌جایی صنایع اقدام کند.

وی با بیان اینکه از ۱۵ سال پیش قرار بود صنایع آلاینده جابه‌جا شوند، ادامه داد: چنانچه نتایج تحقیقات در ارتباط با عوامل افزایش آمار سرطان استخراج شود، باید به استناد آمار تمهیدات لازم نیز برای جابه‌جایی این صنایع در نظر گرفته شود.

حاج‌رسولی‌ها خاطرنشان کرد: صاحبان صنایع می‌توانند با تغییر کاربری اراضی به مسکونی در مکان دیگری این صنایع را بازسازی یا صنایع جدید راه‌اندازی کنند.

وی با اشاره به مازوت‌سوزی توسط نیروگاه اصفهان به‌رغم آلودگی هوای این کلان‌شهر گفت: هرچند مازوت‌سوزی نیروگاه با مصوباتی همراه بوده است، اما برای اصفهان باید تمهیدات ویژه‌ای در نظر گرفته شود تا این کار انجام نشود زیرا صنایع اطراف این شهر از ابتدا جانمایی درستی نداشته است.

کد خبر 631453

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.