لزوم ارائه تسهیلات ارزان‌قیمت برای نوسازی تاکسی‌های فرسوده

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان با بیان اینکه بیش از ۷۲۰۰ تاکسی از ۹ هزار تاکسی شهر اصفهان، فرسوده است، گفت: با توجه به افزایش قیمت خودرو، رانندگان تاکسی بدون دریافت تسهیلات قادر به نوسازی خودروی خود نیستند.

محمد پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه در اسفند ماه سال گذشته سایت نوسازی سازمان تاکسیرانی بسته شد و حدود ۹ ماه امکان تبدیل به احسن خودروها وجود نداشت، اظهار کرد: بیست‌وششم آذرماه سال جاری به مناسبت روز حمل‌ونقل این سایت بازگشایی شد و رانندگان تاکسی دارای خودروی فرسوده که مدل خودروی آن‌ها از سال ۱۳۹۰ به پایین است، می‌توانند جهت تعویض خودروی فرسوده خود به سازمان تاکسیرانی مراجعه کنند.

وی با اشاره به اینکه در سازمان تاکسیرانی مجوزها و نحوه عملکرد رانندگان تاکسی بررسی می‌شود، افزود: اطلاعات فردی و خودروی فرسوده رانندگان در سامانه نوسازی به نشانی nosazi.org پس از دریافت تاییدیه، توسط سازمان ثبت می‌شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان گفت: با توجه به اینکه تمام مدارک رانندگان در اختیار این سازمان قرار دارد، همراه داشتن هیچ‌گونه مدرکی لازم نیست و پس از تأیید اتحادیه سازمان تاکسیرانی کشور، نمایندگی مربوطه مشخص می‌شود. در حال حاضر خودروی سمند سورن پلاس برای جایگزینی خودروهای فرسوده با قیمت دو میلیارد و ۷۳۱ میلیون و ۷۶۵ هزار و ۶۰۷ ریال (۲.۷۳۱.۷۶۵.۶۰۷) معین شده است و در اختیار تاکسیرانان قرار خواهد گرفت.

وی افزود: پس از تأیید سازمان تاکسیرانی و ثبت‌نام در سامانه، نمایندگی مربوطه با راننده تماس می‌گیرد و با واریز مبلغ مورد نظر توسط رانندگان متقاضی پس از چند ماه سند صادر و خودرو به نمایندگی ارسال خواهد شد.

پرورش خاطر نشان کرد: رانندگان پس از انتقال خودروی فرسوده خود به مراکز اسقاط منتخب، می‌توانندخودروی جدید را تحویل بگیرند.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان با اشاره به نبود تسهیلات ارزان‌قیمت برای نوسازی تاکسی‌های فرسوده و زمان‌بر بودن این پروسه در حدود دو تا چهار ماه، ادامه داد: تعدادی از رانندگان جهت ثبت‌نام در سامانه به سازمان مراجعه کردند اما به‌دلیل اینکه پرداخت مبلغ خودروی جدید در حد توان برخی از راننده‌ها نیست و شاید افراد زیادی نتوانند از این طرح استفاده کنند، نیاز به حمایت دستگاه‌های مختلف است تا شرایط برای ایجاد این تسهیلات فراهم شود.

وی تصریح کرد: برای در اختیار قرار دادن تسهیلات کم‌بهره، مکاتبات مختلفی با استاندار، ریاست شورای اسلامی شهر اصفهان و معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان انجام شد و اگر بتوانیم این تسهیلات را در اختیار رانندگان قرار دهیم، بی‌شک استقبال بیشتری از این طرح خواهد شد.

پرورش رقم خودروهای فرسوده را مشروط بر سالم‌بودن لوازم آن و با توجه به مدل و ظاهری که دارد بین ۳۰ تا ۵۰ میلیون تخمین زد و افزود: بیش از ۷۲۰۰ تاکسی از ۹ هزار تاکسی موجود سطح شهر اصفهان فرسوده است و با توجه به افزایش قیمت خودرو، رانندگان تاکسی بدون دریافت تسهیلات قادر به نوسازی خودروی خود نیستند.

کد خبر 631425

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.