آبنما و محوطه بوستان فرهنگ بازسازی می‌شود

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شهرکرد گفت: آبنما و محوطه بوستان فرهنگ بازسازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید رضا هاشمی امروز _ چهارشنبه چهاردهم دی‌ - در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سنگ کاری آبنما، محوطه و کف پارک به مساحت ۴۰۰ مترمربع و بلوک کاری به مساحت ۳۶۰ مترمربع در حال احیاست.

وی افزود: احیای این پارک جزو مطالبات و اولویت‌های شهروندان منطقه بود. به همین دلیل بازسازی آن در دستورکار قرار گرفت. پس از انجام عملیات سنگ کاری، مبلمان شهری ازجمله نیمکت و سطل زباله در این پارک نصب خواهد شد.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شهرکرد خاطرنشان کرد: بازدیدی هم از پارک بانوان با حضور شهردار شهرکرد، عضو شورای اسلامی شهر و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری انجام شده است.

هاشمی تصریح کرد: این بازدید به‌منظور ارتقای کیفی و بررسی وضعیت پارک ازلحاظ ایمنی، شرایط رفاهی پارک و بهبود ارائه خدمات بهتر به بانوان انجام شد. در این بازدید، بر لزوم استفاده همه‌جانبه از ظرفیت‌های موجود، تکمیل فضاهای نیمه‌تمام و بررسی و شناسایی زمینه‌ها و فرصت سرمایه‌گذاری در این پارک تاکید شد.

هاشمی تاکید کرد: پارک‌ها به‌عنوان یکی از انواع فضاهای سبز عمومی عملکرد اجتماعی دارند و اقشار مختلف مردم به‌منظور تامین نیازهای فراغتی خود از این فضاهای شهری استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه اصلی‌ترین هدف در طراحی پارک‌های شهری تفرج است، گفت: رسیدن به این مهم نیازمند روش‌های مدیریتی متناسب است و به‌منظور رفاه حال شهروندان با توجه به فرسودگی تابلوهای موجود در پارک‌ها و بوستان‌های شهر، طرح ساماندهی و تعویض تابلوهای راهنما در دستورکار قرار گرفت.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شهرکرد گفت: استفاده از پساب در نواحی شهری به فراوری و تصفیه دوباره نیاز دارد. انتقال پساب برنامه‌ای زمان‌بر است، به نحوی که بهره‌برداری از پساب دست‌کم به دو تا سه سال زمان نیاز دارد. محل عبور خط انتقال پساب حائز اهمیت است و اگر مالک خصوصی داشته باشد، امکان دارد مشکلاتی ایجاد شود.

هاشمی افزود: لازم است طبق ضوابط، هرساله زمین بازی و تجهیزات موجود تخریب و دوباره بازسازی شود. بنابراین باید تعاملی میان مجموعه مدیریت شهری و اداره کل استاندارد برقرار و ضوابط و شرایط استاندارد پایدارتر شود.

وی گفت: در حال حاضر، ۳۶ مجموعه بازی در سطح شهر وجود دارد که برای استانداردسازی آن‌ها حدود ۱۰ میلیارد تومان اعتبار لازم است، اما طبق مکاتبات انجام‌شده با شهرداری و شورای اسلامی شهرکرد، تامین این مبلغ امکان‌پذیر نیست.

کد خبر 631420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.