افزایش نظارت بر فعالیت ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهرکرد

رئیس سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری شهرکرد گفت: نظارت بر فعالیت و نحوه خدمات‌رسانی ناوگان حمل‌ونقل عمومی به‌ویژه تاکسی‌ها افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهرداد میرزائیان امروز _ چهارشنبه چهاردهم دی‌ _ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به پیش‌بینی هواشناسی مبنی بر ورود سامانه بارشی به استان از امروز، نظارت بر فعالیت و نحوه خدمات‌رسانی ناوگان حمل‌ونقل عمومی به‌ویژه تاکسی‌ها افزایش می‌یابد.

وی افزود: فعالیت تاکسی‌ها در روزهای برفی طبق روال عادی از ساعت ۶:۴۵ تا ۸:۳۰ خواهد بود و در صورت فعال نبودن تاکسی‌ها برابر ضوابط و مقررات با رانندگان برخورد خواهد شد.

رئیس سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری شهرکرد خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت مشاهده تخلف توسط رانندگان یا نبود تاکسی در شهر می‌توانند با سامانه ۱۳۷ شهرداری تماس بگیرند و مراتب را گزارش دهند تا در اسرع وقت رسیدگی شود.

میرزائیان اضافه کرد: در روزهای عادی، تمام ناوگان اتوبوسرانی به‌صورت مستمر به شهروندان خدمات ارائه می‌دهد و روزهای تعطیل ۵۰ درصد این ناوگان فعال است.

وی با بیان اینکه خدمات ثابت نیست و سیستم نظارتی آنلاین است، تصریح کرد: با وجود اینکه طبق دستورکار ستاد کرونا می‌بایست ۳۰ درصد ناوگان (اتوبوس و تاکسی) در روزهای کرونا فعال می‌بود، اما خدمات ناوگان کمتر از ۵۰ درصد نبود تا تراکم مسافر شکل نگیرد.

رئیس سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری شهرکرد اظهار کرد: بعضی از خطوط فقط چهار دستگاه اتوبوس دارد که در زمان تعطیلی با دو دستگاه خدمات ارائه می‌شود. چراکه تعداد مسافر زیاد نیست.

میرزائیان ادامه داد: تاکسی‌های گردشگری و خطی در روزهای عادی فعالیت دارند، اما در تعطیلی‌ها این تعداد به ۵۰ درصد ظرفیت می‌رسد. البته آژانس‌ها و تاکسی‌های بی‌سیم نیز فعال‌اند.

وی با بیان اینکه افزایش خودسرانه کرایه تاکسی ممنوع است، گفت: برچسب نرخ‌نامه ١۴٠١ تاکسی‌های درون‌شهری باید تا هفته آینده روی شیشه تاکسی‌ها نصب شود و رانندگان موظف‌اند بر اساس نرخ‌نامه مصوب کرایه دریافت کنند.

کد خبر 631409

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.