۷۰۰۰ فضای شهری در اصفهان آماده پذیرایی از مسافران نوروزی ۱۴۰۲

رئیس رفاه و پشتیبانی اداره کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان گفت: تعداد هفت هزار فضا و ۵۰۰ مدرسه در سطح شهر اصفهان، آماده پذیرایی از مسافران فرهنگیِ نوروز ۱۴۰۲ است.

مهدی منتجب در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به آمادگی مدارس اصفهان برای استقبال از مسافران نوروزی، اظهار کرد: سایر مناطق استان برنامه‌ریزی مناسب به منظور تخصیص فضا را انجام دهند و بر فرایند مصرف حامل‌های انرژی نظارت شود.

وی درباره فعالیت بیمه دانا از سال ۱۴۰۱ در قالب بیمه تکمیلی، افزود: این بیمه با فرازونشیب‌هایی درحال‌حاضر توانسته مسیری را فراهم سازد تا همکاران فرهنگی بتوانند از بستر بیمه‌ای مناسبی استفاده کنند.

رئیس رفاه و پشتیبانی اداره کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان با اشاره به اینکه بسیاری از دستگاه‌ها در استان تحت‌نظر بیمه دانا است، تصریح کرد: وزارت آموزش‌وپرورش ما را مکلف کرده تا فعالیت‌های بیمه‌ای در قالب بیمه دانا باشد؛ بنابراین مناطق و نواحی باید در این زمینه اقدام کنند.

وی گفت: به دنبال آن هستیم تا در استان اصفهان به‌صورت آزمایشی مسیری را برای بیمه تکمیلی همکاران بازنشسته به وجود بیاوریم، نقاط ضعف و قوت این طرح را در جلسات متعدد بررسی کردیم و امیدواریم به‌عنوان استان پیشتاز برای همکاران بازنشسته قدمی برداریم.

منتخت با بیان اینکه ۶۷ درصد پوشش‌های بیمه‌ای در مجموعه آموزش و پرورش سطح کشور توسط بیمه دانا انجام می‌شود، اظهار کرد: استان اصفهان پیشتاز برنامه‌ریزی در زمینه فعالیت‌های بیمه تکمیلی است و در این مسیر به‌صورت ویژه تلاش کرده است.

وی افزود: ۱۴ بیمارستان و مرکز درمانی در استان اصفهان مانند بیمارستان‌های الزهرا، عسگریه، امام موسی کاظم (ع)، چمران، مهرگان، سعدی، مهرگان، سعدی، سینا، خانواده، شهید آیت‌الله صدوقی و امام حسین (ع) فعالیت‌های خود را مستقیم با پوشش بیمه‌ای دانا انجام می‌دهند که این اقدام بزرگی است و در نظر داریم تا تمام بیمارستان‌های استان از این نوع بیمه بهره‌مند شوند.

رئیس اداره رفاه و تعاون اداره کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان با اشاره به اینکه برای فعالیت با دو بانک ملی و قرض‌الحسنه مهر مجوز فعالیت داریم، تصریح کرد: مطابق با این دستورالعمل باید اقدام کنیم و از امتیازات بانک قرض‌الحسنه رسالت استفاده کردیم و وام قرض‌الحسنه چهار درصد تا سقف ۲۰ میلیون تومان نیز برنامه‌ریزی شده است.

وی ادامه داد: وام ۱۲ درصد تا سقف ۳۰ میلیون تومان را پیگیری کردیم که حدود ۷۳۰۰ نفر تحت پوشش این تسهیلات در استان اصفهان قرار می‌گیرند، همچنین وام چهار درصد قرض‌الحسنه بانک ملی در استان بستر فعالیت و ثبت اطلاعات الکترونیکی آن برای همکاران فراهم شده است.

منتجب گفت: فرهنگیان و همکاران که در پروژه‌های تعاونی‌های مسکن بهارستان، مبارکه، شهرضا و کاشان ثبت‌نامه کردند فرایند این پروژه‌ها در حال پیگیری است.

وی اظهار کرد: در استان اصفهان بستر فرهنگ کارت فراهم است و بالغ بر ۱۰ هزار نفر نیز عضو فرهنگ کارت هستند؛ ماهیانه تا مبلغ ۱۵ میلیون تومان قابیلت شارژ دارد که از حقوق همکاران کسر می‌شود و در سراسر کشور فرهنگیان می‌توانند از فروشگاه‌های معتبر خرید کنند.

حذف ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده فرهنگیان در مراکز رفاهی

رئیس اداره رفاه و تعاون اداره کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان با اشاره به حدود ۲۰ مرکز رفاهی و خانه معلم در استان، افزود: در پنج مرکز رفاهی اصفهان تغییرات چشمگیری اجرایی شده است و ۹ درصد مالیات بر ارزش‌افزوده برای فرهنگیان در مراکز رفاهی و خانه معلم حذف شده است. هفت هزار فضا در سطح شهر اصفهان و ۵۰۰ مدرسه آماده پذیرایی از مسافران نوروزی سال ۱۴۰۲ هستند.

کد خبر 631399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.