تخصیص اعتبار جهت تکمیل پروژه‌های خیران ضرورت دارد

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: تخصیص اعتبار جهت تکمیل پروژه‌های خیران ضروری است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیاوش سلیمانی امروز _چهارشنبه چهاردهم دی‌ماه_ در نشست هم‌اندیشی تکمیل سالن‌های خیران استان چهارمحال‌وبختیاری، اظهار کرد: زمین یک فرد خیر به متراژ هزار مترمربع در شهر دشتک از توابع شهرستان اردل از سال ۱۳۹۸ به منظور احداث سالن چند منظوره توسط هلال احمر استان کلنگ زنی و فونداسیون، کف و سوله آن نصب شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه تخصیص اعتبار جهت تکمیل پروژه‌های خیری در اولویت بوده است اما این پروژه تاکنون تأمین اعتبار نشده است.

سلیمانی تصریح کرد: جهت ادامه کار این سالن چند منظوره در شهر دشتک نیاز به همکاری اداره‌کل آموزش و پرورش استان و هلال احمر است، چراکه سرانه ورزشی برای هر نفر در کشور یک متر مربع در نظر گرفته شده در حالی که در استان چهارمحال و بختیاری این سرانه ۳۰ سانتی‌متر است که این خود اجحاف در حق مردم است.

وی با بیان اینکه خیران استان بدون تشویق و تجلیل در امور خداپسندانه از جمله ساخت مدرسه، مسجد و درمانگاه فعالیت می‌کنند، افزود: حضور خیران در حوزه مدرسه‌سازی یکی از پدیده‌های مبارک انقلاب اسلامی در کشور است که ثابت می‌کند مردم ما همیشه پای کار هستند.

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به اینکه توجه مردم به امر مدرسه‌سازی قابل تحسین است، تصریح کرد: مسئولان کشور در هر امری مردم را مشارکت دادند، موفق‌تر بودند.

وی گفت: در بعضی شهرستان‌های استان چهارمحال‌وبختیاری نیاز مبرم به مدرسه‌سازی برای جایگزین کردن ساختمان‌ها به جای کانکس یا مقاوم‌سازی ساختمان‌های قدیمی به منظور جلوگیری از فرسودگی زودهنگام احساس می‌شود، آنچه موجب تأثیر شگرف خیران در مسیر آموزش‌وپرورش کشور بوده، دو عنصر کلیدی دغدغه ایرانی و وظیفه الهی است.

سلیمانی با اشاره به اینکه اساس شورا بر سندی تکیه زده است که باید در امور و اصول شهر عاقبت‌اندیشی، کلان‌نگری و آینده‌نگری داشته باشد، خاطرنشان کرد: شوراها باید برای آیندگان طرح و برنامه داشته باشند و با تشکیل گروه‌های کارشناسی و کمیته‌های تخصصی و فنی برای بهبود، بهسازی و نوسازی امور عمرانی شهر راهکارهای پیشنهادی خود را به مردم و دستگاه‌های ذی‌ربط ارائه کنند.

به گزارش ایمنا، در این جلسه مقرر شد به منظور استفاده مشترک آموزش‌وپرورش و هلال احمر از سالن فوق، اداره‌کل هلال احمر استان مکاتبه‌ای با شورای عالی هلال احمر در کشور معمول و نسبت به واگذاری مالکیت سالن فوق به اداره‌کل آموزش و پرورش استان جهت تخصیص اعتبار اقدام کند.

کد خبر 631395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.