سیاست دستگاه قضا جلوگیری از موازی‌کاری سایر ارگان‌ها است

رئیس کل دادگستری استان چهارمحال‌وبختیاری، سیاست دستگاه قضا را جلوگیری از تزاحم، تداخل و موازی‌کاری با سایر ارگان‌ها دانست و گفت: اقدامات شورای پیشگیری از وقوع جرم استان درباره کودکان کار و خیابانی، کمک‌کننده و یاری‌بخش کمیته‌ها و ستادهای مشابه استانی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمدرضا بهرامی امروز -چهارشنبه چهاردهم دی‌ماه- در آئین آزادسازی زندانیان، اظهار کرد: تعداد ۶۳ زندانی جرایم مالی و غیرعمد با دستور رئیس قوه قضائیه از زندان‌های استان چهارمحال و بختیاری آزاد شدند.

وی با بیان اینکه آزادی این زندانیان نتیجه عشق به مکتب شهید سلیمانی برای آزادی مسلمانان و زندگی شرافتمندانه برای آحاد مردم است، افزود: بی‌تردید راه پرافتخار شهید سلیمانی برای خدمت به مردم و دفاع از آمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی همواره ادامه خواهد داشت.

رئیس کل دادگستری استان چهارمحال‌وبختیاری با تشریح اقدامات صورت گرفته برای آزادسازی زندانیان، تصریح کرد: با تلاش‌های ستاد دیه استان، انجمن حمایت از زندانیان و شرکتی در مجموع مبلغ ۱۲ میلیارد و ۶۶۰ میلیون ریال جهت کمک به مددجویان زندانی جمع‌آوری شد.

وی با بیان اینکه به همت مقامات قضائی استان چهارمحال و بختیاری ارفاقات قانونی جهت فراهم‌سازی زمینه آزادی زندانیان غیرعمد و واجد شرایط اختصاص یافته است، گفت: بی‌تردید بازگشت دوباره زندانیان مالی و غیرعمد به کانون خانواده اثرات مثبت و سازنده‌ای در جامعه به دنبال خواهد داشت و موجب پیشگیری از آسیب‌های احتمالی برای خانواده‌ها خواهد شد.

بهرامی سیاست دستگاه قضا را جلوگیری از تزاحم، تداخل و موازی‌کاری با سایر ارگان‌ها دانست و خاطرنشان کرد: اقدامات شورای پیشگیری از وقوع جرم استان چهارمحال و بختیاری در خصوص کودکان کار و خیابانی، کمک‌کننده و یاری‌بخش کمیته‌ها و ستادهای مشابه استانی است.

وی اضافه کرد: در اجرای قانون، مردم را یکسان می‌بینیم و با افراد متخلف در حوزه شهری به صورت یکسان برخورد می‌کنیم، همچنین اشرافیت و عمل به قانون امری ضروری است که باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس کل دادگستری استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به نحوه عملکرد مقامات قضائی در برخورد با جرایم سبک، گفت: قضات محاکم علی‌رغم اعمال مجازات قاطع برای محکومان، باید استفاده از تأسیسات ارفاقی و مجازات جایگزین حبس را مدنظر قرار دهند.

وی تاکید کرد: کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها با نگاه اصلاحی به نوع جرم‌انگاری و کیفیت جرایم از سیاست‌های مدون قوه قضائیه است.

کد خبر 631390

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.