ضرورت اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از وقوع حوادث وسایل نقلیه کشاورزی

رئیس پلیس‌راه استان اصفهان با اشاره به افزایش حجم عبورومرور وسایل نقلیه کشاورزی در طول محورهای برون‌شهری به ویژه محورهای فرعی، گفت:انجام اقدامات پیشگیرانه به منظور تأمین ایمنی و جلوگیری از وقوع حوادث رانندگی ضروری است.

سرهنگ اصغر زارع در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در استان اصفهان هر ساله از اوایل دی‌ماه تا پایان فصل بهار به دلیل وضعیت مساعد آب و هوایی، حضور و فعالیت کشاورزان و دامداران در سطح استان افزایش می‌یابد.

وی افزود: بر این اساس شاهد افزایش قابل ملاحظه حجم عبورومرور وسایل نقلیه کشاورزی در طول محورهای برون‌شهری به ویژه محورهای فرعی و روستایی و همچنین میزان عبور احشام از سطح سواره‌رو در راه‌های استان هستیم، لذا انجام اقدامات پیشگیرانه به منظور تأمین ایمنی و جلوگیری از وقوع حوادث رانندگی ضروری است.

رئیس پلیس‌راه استان اصفهان گفت: در این راستا اداره کنترل راه‌های روستایی پلیس‌راه استان با هماهنگی‌های لازم و همکاری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل استان و با حضور میدانی در سطح راه‌های فرعی و روستایی نسبت به نصب شبرنگ روی وسایل نقلیه کشاورزی و وانت بارها و آموزش حضوری رانندگان وسایل نقلیه، همچنین آموزش حضوری گله‌داران و چوپان‌ها در سطح راه‌های روستایی اقدام کرده است.

وی خاطرنشان کرد: به تمام دهیاران استان نیز آموزش‌های لازم را ابلاغ کرده است و با عنوان راهوران محله، پلیس‌راه استان را در زمینه آموزش و فرهنگ‌سازی و نظارت بر حریم و ایمنی راه‌های روستایی و ساماندهی حمل‌ونقل روستایی یاری می‌کنند.

کد خبر 631389

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.