خرید ۱۰۰۰ میلیارد ریال تجهیزات برای قطار شهری در قالب تسهیلات بانکی

رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای اسلامی شهر قم از موافقت شورای ششم این کلان‌شهر برای دریافت تسهیلات بانکی جهت خرید هزارمیلیارد ریال تجهیزات برای سازمان قطار شهری خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسین صابری امروز _چهارشنبه چهاردهم دی‌ماه_ در شصت‌ونهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر قم با اشاره به لایحه دریافت مجوز تسهیلات برای برگزاری اردوی راهیان نور، اظهار کرد: این تسهیلات باید از طرف استان به شهرداری بازگردانده شود، همچنین این مبلغ به دانش‌آموزان شهر قم اختصاص داده می‌شود و با این دو قید در کمیسیون مصوب شده است.

وی با اشاره به لایحه دریافت مجوز حق‌القدم ائمه جماعات شهرداری قم و سازمان‌های وابسته، افزود: مبلغ پیشنهادی برای امسال توسط ستاد اقامه نماز یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر قم تصریح کرد: یکی از مشکلات این لایحه مربوط به زمان آن است و باید این درخواست در ابتدای سال به شورا و شهرداری ارائه تا در زمان تصویب بودجه برای آن ردیف مشخص و برای سال ۱۴۰۲ تا خردادماه به شورا ارسال شود.

وی با بیان اینکه دریافت مجوز دریافت تسهیلات از بانک شهر به مبلغ هزار میلیارد ریال با معرفی سازمان قطار شهری است، خاطرنشان کرد: با توجه به این مهم که شهرداری امکان دریافت تسهیلات به صورت مستقیم از بانک را ندارد لذا در قالب یکی از سازمان‌ها این تسهیلات را درخواست می‌کند.

رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای اسلامی شهر قم افزود: البته این تسهیلات قرار است در سازمان قطار شهری برای خرید تجهیزات مورد نیاز سازمان هزینه شود، این تسهیلات به صورت ماهانه با ۱۸ درصد سود از طرف سازمان قطار شهری شهرداری قم به بانک بازگردانده می‌شود.

ردیف کارهای فرهنگی در بودجه شفاف بیان شود

محسن محرری، رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر قم با اشاره به دریافت مجوز تسهیلات برای برگزاری اردوی راهیان نور، اظهار کرد: این نوع پرداخت‌ها را نمی‌توانیم به نام تسهیلات انجام دهیم و باید به آن توجه کنیم.

وی با اشاره به سابقه چنین کمک‌هایی را در شورای اسلامی شهر و شهرداری، افزود: روزهای چهاردهم و پانزدهم خرداد و اربعین حسینی چنین کمک‌هایی انجام شده است.

رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر قم افزود: باید بگویم سازمان برنامه و بودجه این مبلغ را به شهرداری بر می‌گرداند و اگر می‌توانست خود کمک می‌کرد، ما باید ردیف را به‌درستی و شفاف در بودجه در نظر بگیریم.

وی تصریح کرد: سازمان برنامه و بودجه در قالب پروژه یا برنامه‌ای این پول را به ما برمی‌گرداند و جبران می‌کند و باید در نظر بگیریم این کمک تسهیلات نیست و باید به‌عنوان یک کمک قطعی و شفاف در بودجه آورده شود و در قالب تفاهم‌نامه‌ای این پول بازگردانده می‌شود.‌

کد خبر 631327

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.