آغاز عملیات اصلاح تاج درختان در مشهد

مدیرکل بهبود محیط زیست شهری شهرداری مشهد از هرس زمستانه بالغ بر ۲۰۰ هزار اصله درخت در سطح شهر با هدف اصلاح تاج درختان و بهبود شرایط رشد آن‌ها خبر داد.

سیدعلی‌اکبر انتظام در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: هرس زمستانه یکی از مهم‌ترین اقدامات برای نگهداری درختان و درختچه‌های کلان‌شهرها است، در شهر مشهد نیز براساس برنامه زمان‌بندی مشخص و دستورالعمل‌های معین، این عملیات در فصل زمستان در مناطق سیزده‌گانه شهر انجام می‌شود.

وی افزود: هرس زمستانه درختان در سال جاری از ابتدای دی‌ماه آغاز شده است و براساس زمان‌بندی تا اواسط اسفندماه به پایان خواهد رسید.

مدیرکل بهبود محیط زیست شهری شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: هرس زمستانه درختان در سال جاری روی بالغ بر ۲۰۰ هزار اصله درخت بیشتر خزان‌پذیر با اولویت درختان پر رشد، آسیب دیده و مانع دید ترافیکی در سطح مناطق و آیلندهای میانی بلوارهای شهر انجام و بیشترین حجم هرس در مناطق دو، هفت، هشت، ۹ و ۱۱ انجام می‌شود.

انتظام تصریح کرد: هرس زمستانه از وارد آمدن آسیب‌های مختلف به درختان به دلیل خواب زمستانی جلوگیری می‌کند و نقش بسیار مهمی در بهبود وضعیت رشد و سلامت عمومی درختان دارد، چراکه در هرس زمستانه علاوه بر شاخه‌های مزاحم، شاخه‌های شکسته و خشکیده که عامل تجمع آفات و بیماری‌ها است نیز حذف می‌شود.

وی افزود: سال جاری در قالب طرح سامان‌دهی درختان در معابر فرعی مناطق منتخب، علاوه بر هرس‌های موردی، آزادسازی طوقه درختان و جمع‌آوری خاک مازاد باغچه‌ها نیز در حال انجام است و تلاش می‌شود وضعیت درختان معابر فرعی که آبیاری آنها با مشارکت شهروندان انجام می‌شود، بهبود یابد.

کد خبر 631316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.