تدوین سیستم آموزشی جدید برای دانش‌آموزان خاص در لوون

لوون، شهری در شرق بروکسل بلژیک، ایده‌های جدیدی را برای کودکانی با یادگیری سریع در مدارس تدوین کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهر «لوون» در بروکسل ضمن اشاره به این‌که برنامه‌های درسی عادی مدارس می‌تواند برای بچه‌های با استعداد که توان یادگیری بالایی دارند، خسته‌کننده و حتی استرس‌زا باشد، حمایت خود را از توسعه برنامه‌های آموزشی مناسب برای دانش‌آموزان با نیازهای مختلف اعلام کرد. این ایده توسط یک سازمان غیرانتفاعی شناخته‌شده در سطح شهر ارائه شده است که یکی از پروژه‌های شاخص آن، ارائه خدمات به کودکانی است که با سرعتی بسیار بالا یاد می‌گیرد.

لوون، همچنین امکان گسترش مشارکت‌های این سازمان را با سایر مدارس شهر و افزایش بودجه مالی مربوطه را تا سقف ۱۰ هزار دلار تأیید و دلیل خود را برای صدور این مجوزها چنین اعلام کرد که برخی از بچه‌ها خیلی سریع هستند و به‌طوردائم به چالش نیاز دارند، با این حال یک مدرسه معمولی گاهی به کند شدن عملکرد، افزایش استرس و حتی بی‌انگیزه شدن آن‌ها منجر می‌شود.

لوون تاکید کرد که هدف این پروژه بهبود تجربیات ارزشمند معلمان شهر و افزایش گزینه‌های جانبی برای دانش‌آموزانی است که به‌واسطه سیستم آموزشی فعلی با مشکل مواجه می‌شوند.

تدوین سیستم آموزشی جدید برای دانش‌آموزان خاص در لوون

اصلی‌ترین بخشی که سازمان غیرانتفاعی مذکور در این زمینه ارائه می‌دهد، آموزش پاره‌وقت اختصاصی برای دانش‌آموزان بین چهار تا ۱۷ سال است که دارای استعداد شناختی هستند. این دانش‌آموزان یک روز کامل یا یک نصفه‌روز در طول هفته کلاس‌های عادی مدارس خود را ترک و شیوه‌های یادگیری دیگری را تجربه می‌کنند.

روش‌های به‌کاررفته در طرح آموزشی جدید لوون شامل اتکای شدید به پروژه‌های کاری، دستورالعمل‌های کوتاه‌شده، راهنمایی در طول جلسات یادگیری مستقل و قرار گرفتن در معرض مسائل پیچیده‌تر است و سازمان قصد دارد با بهره‌گیری از منابع کمکی شهر لوون، روش‌شناسی خود را گسترش دهد و به برگزاری کلاس‌هایی با محوریت رویدادهای اطلاعاتی و درس‌های آزاد برای دانش‌آموزان مذکور بپردازد. به اشتراک گذاشتن این مطالب آموزشی جدید با سایر مدارس شهر از دیگر برنامه‌های مؤسسه غیرانتفاعی معروف شهر لوون طی این طرح است.

رئیس آموزش‌وپرورش لوون طرح جدید را یک فرصت عالی برای مدارس متوسطه محلی معرفی کرد، زیرا آن‌ها با بهره‌گیری از این طرح می‌توانند به مجموعه جدیدی از ابزارهای آموزشی تکیه کنند که به‌طور موازی توسعه یافته است.

وی در بیانیه‌ای مطبوعاتی توضیح داد که تدریس و تمایز سفارشی‌سازی شده، کاری است که معلمان هر روز در کلاس‌های درس انجام می‌دهند. برخی از دانش‌آموزان به توضیح بیشتری نیاز دارند، درحالی‌که برخی دیگر با سرعت برق پیشرفت می‌کنند. معلمان و کل سیستم آموزشی همواره به‌دنبال روش‌هایی برای کار با دانش‌آموزانی بوده‌اند که بسیار سریع‌تر و مستقل‌تر یاد می‌گیرند و طرح فعلی می‌تواند در این زمینه مؤثر واقع شود.

کد خبر 631290

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.