بهبود فضای پژوهش با استفاده از ظرفیت انجمن‌های علمی

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه پیام نور استان اصفهان گفت: به کارگیری انجمن علمی دانشجویان و استفاده از ظرفیت این انجمن‌ها می‌تواند فضای پژوهش و علم را ارتقا دهد.

صدیقه واعظی‌فرد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: ایجاد زمینه‌های مطلوب اقتصادی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی نیازمند داشتن اطلاعات دقیق و به‌هنگام سیاست‌گذاران این نظام از نیازها و شرایط بنگاه‌های اقتصادی است که با تحول زیادی روبرو است.

وی افزود: قابل ذکر است تحقق این امر به تحکیم پیوندها و روابط بین دانشگاه‌ها و مراکز صنعتی، تبادل نظرها، تجارب و پیشنهادها میان این دو طرف به منظور اصلاح مکانیزم آموزش و آماده سازی دانشجویان است.

واعظی فرد گفت: انجمن‌های علمی دانشجویی، با اتکا بر نیروی انگیزشی بالای جوانان خود سهمی جدی در توسعه اهداف دانشگاهی و بهبود فضای پژوهشی ایفا می‌کنند.

وی ادامه داد: از جمله کارکردهای متعدد انجمن‌های دانشجویی می‌توان به ایجاد ارتباط و پیوستگی بین دانشجویان، فارغ التحصیلان و اساتید، ارتقای سطح علمی دانشجویان، شناسایی فرصت‌های شغلی، بهبود مهارت‌ها و غنی کردن توسعه فردی و حرفه‌ای، رعایت حقوق و حمایت از دانشجویان، ارائه تسهیلات و اطلاعات به دانشجویان تازه وارد، ایجاد انگیزه برای تحصیل، ارتقای تفکر انتقادی، افزایش اعتماد به نفس دانشجویان، تقویت روحیه همکاری و کارگروهی، ارزیابی سطح علمی رشته‌ها همچنین ارتباط علمی با سایر دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی، توسعه مهارت‌های ارتباطی دانشجویان، تقویت حس سازندگی و کاهش تنش‌های ایجاد شده در اثر وارد شدن در عرصه پر چالش دانشگاه اشاره کرد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه پیام نور استان اصفهان در پایان اضافه کرد: همچنین تکیه بر ظرفیت بالای انجمن‌های علمی دانشجویی تاثیر بسیار بالایی در بهبود فضای پژوهشی دانشگاه‌ها و شکل گیری تیم‌های فناور دانشجویی و تبدیل ایده به محصول خواهد داشت.

کد خبر 631283

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.