پارلمان شهرهای جهان در هفته‌ای که گذشت

عناوین این هفته پارلمان شهری جهان را در این بسته خبری پارلمان شهرهای جهان ایمنا می‌خوانید.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، راهکار ملبورن برای بازیافت مجدد محصولات بهداشتی یک‌بار مصرف، تغییرات اساسی برنامه شورای شهر نیوپورت، حمل‌ونقل ارزان‌تر در اسلو با طراحی بلیت‌های جدید، نگرانی شورای شهر شفیلد از ناامنی شهر و تجلیل شورای شهر پرستون از مسکن‌سازان شهر، عناوین بسته خبری این هفته پارلمان شهری جهان است.

راهکار ملبورن برای بازیافت مجدد محصولات بهداشتی یک‌بار مصرف

شوراهای شهر ملبورن استرالیا قابلیت استفاده مجدد از محصولات بهداشتی را امکان‌سنجی می‌کنند، چراکه تقریباً ۶۶۰ میلیون محصول یک‌بار مصرف بهداشتی و وسایل کمکی مخصوص مشکل بی‌اختیاری در دفع ادرار و مدفوع در استرالیا به دفنگاه‌های زباله وارد می‌شود. تجزیه محصولات پلاستیکی به‌کار رفته در این زباله‌ها تا ۸۰۰ سال طول می‌کشد. بنابراین هفت شورای شهری در ملبورن در حال همکاری برای انجام یک مطالعه امکان‌سنجی به‌منظور بررسی پتانسیل کاهش حجم پسماندها در دفنگاه‌های زباله شهر از طریق اجرای یک برنامه بهداشتی و توسعه قابلیت استفاده مجدد از بعضی از این محصولات هستند.

شوراهای مذکور امیدوارند که با ارائه برنامه‌هایی برای کاهش ضایعات خانگی و اعمال تغییرات لازم در پروژه مشترک بین شوراها به موانع کاهش استفاده از محصولات قابل استفاده مجدد در سنین مختلف و درک جمعیت‌شناسی سلامت دست یابند و مشکلات موجود در مسیر کاهش این ضایعات را از سر راه بردارند.

مطالعه امکان‌سنجی به‌منظور بررسی پتانسیل کاهش حجم پسماندها در دفنگاه‌های زباله شهر به ۸۰ هزار دلار سرمایه نیاز دارد که تأمین آن از محل صندوق شوراهای بازیافت ایالت ویکتوریا انجام می‌گیرد.

تغییرات اساسی برنامه شورای شهر نیوپورت

شورای شهر نیوپورت پس از سال‌ها برنامه‌ریزی اشتباه برای سال جدید، امسال دست‌خوش تغییرات اساسی شده که هیجان بالایی برای ورود به سال جدید به ارمغان آورده است. شورای این شهر در نظر دارد با بهبود خرده‌فروشی‌ها، ارتقای گردشگری، تمرکز بر بخش‌های مرتبط با اوقات فراغت ساکنان و بهسازی ادارات نیوپورت، همچنین تمرکز بر مراکز فرهنگی و تفریحی شهر، آن را در سال ۲۰۲۳ به جای بهتری برای زندگی تبدیل کند. طرح‌های شورای شهر شامل تعمیرات اساسی و ساخت‌وسازهای مورد نیاز در بخش‌های مذکور است. شورا اجرای این اقدامات را با برگزاری مناقصه‌های جدید و افزایش بودجه اختصاصی میسر کرده است.

شورای شهر همچنین با تعیین برنامه‌هایی برای بازسازی مناطق مختلف شهر از جمله محروم‌ترین منطقه‌های نیوپورت، در نظر دارد با تخصیص بودجه به تخریب مراکز بلااستفاده و توسعه زیرساخت‌های جدید، به ایجاد مجتمع‌های تجاری جدید، مغازه‌های اختصاصی، خانه‌های مسکونی و مراکز بهداشتی تا سال ۲۰۲۷ اقدام کند.

اقدامات دیگر شورای شهر نیوپورت شامل طرح‌های تخریب، بازسازی، بهسازی و نوسازی تعدادی از مناطق پر استفاده و محبوب شهر، همچنین پیاده‌سازی گسترده پروژه‌های مسکن با ارجاع آن‌ها به توسعه‌دهندگان مختلف و قابل اطمینان، همچنین بهسازی کارخانه فولاد شهر است.

حمل‌ونقل ارزان‌تر در اسلو با طراحی بلیت‌های جدید

شورای شهر اسلو با طراحی و ارائه بلیت‌های جدید، هزینه استفاده از انواع شیوه‌های حمل‌ونقل عمومی را بین ۲۰ تا ۴۰ درصد برای کاربران ارزان‌تر کرد. شورا خاطرنشان کرد که این کاهش هزینه به‌دنبال اختصاص بودجه‌ای ۲۰۰ میلیون کرونی به طرح جدید حمل‌ونقل عمومی مقرون‌به‌صرفه صورت گرفته است. در این طرح یک گزینه جدید برای خرید بلیت وجود دارد که به‌واسطه آن، هرچه بیشتر از وسایل حمل‌ونقل عمومی استفاده شود، هزینه بلیت کاهش بیشتری خواهد داشت. قیمت فعلی بلیت حمل‌ونقل عمومی در اسلو ۳۹ کرون است.

شورای شهر اعلام کرد که بلیت‌های انعطاف‌پذیر اسلو در وهله اول در سراسر منطقه یک این شهر در دسترس خواهد بود و گسترش آن به خارج از اسلو مستلزم اختصاص بودجه بیشتر است.

نگرانی شورای شهر شفیلد از ناامنی شهر

شورای شهر شفیلد اعلام کرد که ساکنان بخش‌های مختلف آن به‌دلیل تعدد جرم و جنایت و رفتارهای ضداجتماعی که در شهر دیده می‌شود، به‌سختی می‌توانند احساس امنیت داشته باشند و این امر زندگی را برای آن‌ها دشوار کرده است.

آخرین آمار تهیه شده از جرم و جنایت‌های رخ‌داده در شفیلد نشان می‌دهد که در نوامبر ۲۰۲۲، تعداد ۲۷۴ جنایت به پلیس یورکشایر جنوبی گزارش شده است که البته این آمار جنایت به‌نسبت موارد گزارش‌نشده بیشتر است.

شورا همچنین اعلام کرد که طبق آمار جمع‌آوری‌شده، تعداد جنایات رخ‌داده در مناطق حاشیه‌ای جنوب غربی شفیلد نسبت به هر منطقه دیگری از شهر بالاتر بوده است.

شورای شهر اعلام کرد که با توجه به نگرانی‌های ساکنان، این نهاد با همکاری اعضای خود یک برنامه اقدام لازم‌الاجرا توسط کمیته منطقه محلی جنوب (LAC) و سایر نمایندگان محلی تنظیم کرده است. جزئیات این برنامه هنوز به‌طور قطعی اعلام نشده است، اما شورا خاطرنشان کرد که تمام مفاد آن بر اساس بررسی‌های دقیق بازرسان شورا و بر اساس قرار گرفتن آن‌ها در موقعیت‌های دشوار با داشتن پیاده‌روی‌های طولانی‌مدت تدوین شده است.

شورای شهر شفیلد تأکید کرد که این مفاد همچنان در دست بررسی قرار دارد و به‌زودی در بسته‌ای جامع برای اجرا در اختیار مسئولین مربوطه قرار خواهد گرفت.

تجلیل شورای شهر پرستون از مسکن‌سازان شهر

شورای شهر پرستون در جلسه علنی خود از تیم‌های ساخت‌وساز مسکن سراسر شهر تجلیل به‌عمل آورد. در این میان تیم مشترک «پروژه نوآورانه مسکن شهر»، متشکل از شورای شهر، انجمن دروازه‌های اجتماعی پرستون (CGA) و سازمان ملی مسکن شهر، به‌عنوان مسکن‌ساز برگزیده موفق به دریافت جایزه «مسکن‌ساز برتر» از شهردار پرستون شد و مورد تقدیر ویژه قرار گرفت.

شورای شهر پرستون اعلام کرد پروژه نوآورانه مسکن شهر در سال ۲۰۱۸ تصویب و پیاده‌سازی شد تا خانه‌های خالی موجود در سراسر محله‌ها و مناطق پرستون را به‌واسطه نوسازی و بهسازی به مسکن‌های مقرون‌به‌صرفه تبدیل کند و آن را در اختیار واجدین شرایط قرار دهد. دلیل آن نیز این بود که خانه‌های خالی در طولانی‌مدت به بلای جان منطقه تبدیل می‌شود و ضمن ترویج رفتارهای ضداجتماعی، با ایجاد ساختمان‌های متروک و نامناسب، وجهه محله‌های مختلف را تخریب می‌کند. از سوی دیگر نیازی فوری و مبرم به خانه‌های اجاره‌ای مقرون‌به‌صرفه‌تر برای رفع نیازهای مسکن محلی در پرستون وجود دارد. لذا امید آن می‌رود که تجلیل از مسکن‌سازان پرستون به‌عنوان عاملی عمل کند که آن‌ها را به‌سمت تبدیل خانه‌های خالی بیشتر به مساکن مقرون‌به‌صرفه سوق می‌دهد.

طی جلسه علنی شورا، به‌عنوان قدردانی از فعالیت‌های سخت‌کوشانه در زمینه توسعه مسکن‌های مقرون‌به‌صرفه، اعضای شورای شهر و کارکنان انجمن دروازه‌های اجتماعی گواهینامه‌هایی دریافت کردند و تیم مشترک آن‌ها موفق به دریافت سه جایزه از شبکه ملی خانه‌های خالی در زمینه «بهترین مشارکت»، «بهترین تصویرسازی» و «بهترین شیوه مقابله با چالش‌ها» شد.

کد خبر 631257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.