مکتب شهید سلیمانی جریان‌ساز تفکر مقاومت اسلامی در جهان است

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه ولایتمداری و بصیرت شاخصه اصلی شهید سلیمانی بود، گفت: مکتب شهید سلیمانی جریان‌ساز تفکر مقاومت اسلامی در جهان است.

به گزارش ایمنا، امیر سرتیپ کیومرث حیدری ضمن عرض تسلیت به‌مناسبت سومین سالگرد شهادت شهید سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، با بیان اینکه شهید سلیمانی مظهر تلاش و خستگی‌ناپذیری بود، اظهار کرد: باید رفتار و منش شهید قاسم سلیمانی را در طول زندگی الگوی خود قرار دهیم. اگر می‌خواهیم در مسیر ایشان قدم برداریم، باید به گونه‌ای رفتار کنیم که شهید سلیمانی درست معرفی شود تا آحاد جامعه از ایشان الگوبرداری کنند.

وی با بیان اینکه ولایتمداری و بصیرت شاخصه اصلی شهید سلیمانی بود، افزود: استکبارستیزی علاوه بر بصیرت، به اعتقاد قلبی و ولایتمداری نیاز دارد و حاج قاسم سلیمانی به گونه‌ای عمل می‌کرد که همه اعتقاد داشتند که درمقابل استکبار لحظه‌ای کوتاه نمی‌آید.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به اینکه شهید سلیمانی با تفکرهای تاکتیکی و راهبردی خود، موجب تقویت بیش از پیش اتحاد نیروهای مسلح شد، اضافه کرد: حفظ ارزش‌های اسلامی و انقلابی تنها با اتحاد و همدلی مردم و نیروهای مسلح میسر است و این امر موجب شده دشمن در هر زمینه‌ای که تلاش می‌کند، به نتیجه نرسد. تابع ولایت بودن، دیگر ویژگی برجسته این سرباز وطن بود که با انجام مبارزه خالصانه در رویارویی با شقی‌ترین تروریست‌ها از پای نایستاد. مکتب حاج قاسم سلیمانی یک شیوه تفکر و نوعی سبک زندگی جریان‌ساز است. دنیای استکبار پس از سه سال که از شهادت حاج قاسم می‌گذرد، دریافته است که مکتب و فکر شهید سلیمانی قابل مهار نیست و از این موضوع در هراس است و موجب جریان‌سازی تفکر مقاومت اسلامی در جهان شد.

وی با بیان اینکه سردار سلیمانی برای عزت اسلام و مظلومان جهان مظلومانه به شهادت رسید، تصریح کرد: شهید سلیمانی سربازی شجاع، دلیر و ولایتمدار بود و هرگز به دشمن اجازه عرض اندام در منطقه نداد. لذا جنایت آمریکا در ترور این مجاهد نستوه، ملت ایران را بیدارتر خواهد کرد. این شهید والامقام با تاسی از قرآن و تکیه بر آموزه‌های دینی، داعش را نابود کرد و دشمن و ایادی کفر باید بدانند که امروز با شهادت این سردار بزرگ، هزاران سردار پیرو ولایت فقیه و دلسوز اسلام درمقابل آن‌ها خواهند ایستاد.

امیر سرتیپ حیدری با اشاره به مردم‌دار بودن شهید سلیمانی تاکید کرد: سردار شهید سلیمانی به‌واسطه معرفت، اخلاق و ولایتمداری برای همه ما الگویی مناسب است و با همه این ویژگی‌ها عاشق و دلداده مردم بود که این مهم را در جای‌جای زندگی ایشان می‌توان به‌وضوح دید. سردار شهید سلیمانی به معنای واقعی کلمه سرباز ولایت و وطن بود. او با خداباوری خاص خود توانست توطئه‌های دشمنان را خنثی کند. عشق به میهن و مردم، مؤمن بودن و عاشقانه خدمت کردن شهید سلیمانی، او را در میان دل‌های مردم جای داده است تا جایی که به‌عنوان قهرمان شجاعت، شهامت و دلاوری شناخته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دشمنان به‌دنبال ضربه زدن به امنیت و اقتدار کشور هستند، ادامه داد: سردار شهید سلیمانی با اخلاق و اخلاص خود موجب پایداری انقلاب اسلامی بود و او را می‌توان ازجمله بزرگان عرصه دفاع مقدس و نیز نماد ایستادگی و پایداری مردم ایران توصیف کرد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش درباره دشمن‌شناسی نوین توسط شهید سلیمانی گفت: در سال‌هایی که دشمنان با استناد به ابزارهای تبلیغاتی و رسانه‌ای گسترده در منطقه، هاله‌ای از ابهام و غبار دربرابر افکار عمومی دنیا ایجاد کردند و در تلاش برای لاپوشانی تروریسم تکفیری ساخته و پرداخته دستان خود بودند، شهید سلیمانی و یاران ایشان با بهره‌گیری از عنایت الهی و در سایه توسل به سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) به دفاع از کیان امت اسلامی می‌پرداختند.

منبع: ایسنا

کد خبر 631241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.