روند فعالیت پالایشگاه‌ها باید اصلاح شود

یک دکترای شیمی آلی گفت: در کشورهای دیگر پالایشگاه‌ها گرایش خود را تغییر داده و با دنیا تعامل برقرار کرده‌اند و به واسطه این تحول دیگر وابستگی شدیدی به نفت ندارند و در زمینه‌های متنوعی فعالیت می‌کنند.

حمیدرضا یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به شرایط فعلی پالایشگاه‌های کشور، اظهار کرد: در حال حاضر سیستم حاکم بر پالایشگاه‌ها شرایط بسیار مطلوبی دارد و این فرآیند قطعاً می‌تواند به چرخه اقتصادی کشور کمک کند.

وی افزود: خوشبختانه به هیچ عنوان نارضایتی از سیستم مشاغل پالایشگاه مشاهده نمی‌شود؛ در واقع ممکن است افرادی در دوران تحصیل با مشکل مواجه شوند، اما پس از گذراندن تحصیل شرایط خوبی در پالایشگاه‌ها خواهند داشت.

این دکترای شیمی آلی ادامه داد: پالایشگاه‌های کشور از ابتدا پایه و زیرساخت درستی داشته است و تاکنون نیز پیشرفت مطلوبی را طی کرده است و یکی از گزینه‌های برتری ایران نسبت به سایر کشورها شاید وجود این‌چنین پالایشگاه‌هایی باشد.

وی در رابطه با وضعیت پالایشگاه‌های دیگر کشورها گفت: در کشورهای دیگر پالایشگاه‌ها گرایش خود را تغییر داده و با دنیا تعامل برقرار کرده‌اند و به واسطه این تحول دیگر وابستگی شدیدی به نفت ندارند و در زمینه‌های متنوعی فعالیت می‌کنند؛ این شرایط در ایران مشاهده نمی‌شود و متأسفانه در حال حاضر محصولات نفتی که وارد کشور می‌شود، نسبت به تولیدات داخلی بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.

این دکترای شیمی آلی ادامه داد: در ایران نفت و ماده اولیه مورد نیاز برای توسعه و بهبود محصولات وجود دارد، اما در این راه باید از استارتاپ‌ها استقبال کرده و دانش کشور را برای توسعه مورد استفاده قرار دهیم.

کد خبر 631195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.