شهره موسوی از نایب‌رئیسی بانوان فدراسیون فوتبال برکنار شد

شهره موسوی، نایب‌رئیس بانوان فدراسیون فوتبال، پس از مدت‌ها حرف‌وحدیث از سمت خود برکنار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شهره موسوی دو سال پیش به‌همراه شهاب‌الدین عزیزی‌خادم، رئیس فدراسیون فوتبال وقت، به‌عنوان نایب‌رئیس زنان وارد فدراسیون شد و در مدت‌زمان چندماهه حضورش در ساختمان سئول، وظایفش را درقبال فوتبال و فوتسال زنان کم‌وبیش به انجام رساند؛ اما مدیرعامل اسبق شرکت بادران‌گستران در تاریخ بیست‌وهفتم اسفندماه به اتهام کلاه‌برداری در پرونده رمزارز، بازداشت و درنهایت با رای دادگاه به زندان منتقل شد.

موسوی در دو جلسه رسمی گذشته فدراسیون فوتبال حضور نداشت و اگر دو جلسه پیاپی دیگر غیبت می‌کرد، به‌طور خودکار از سمتش کنار می‌رفت، اما با شرکت کردن در جلسه سوم هیئت‌رئیسه معادلات را برای برکناری‌اش برهم زد.

با وجود این و با اعلام احسان اصولی، عضو و سخنگوی هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال، سیده شهره موسوی دیگر، نایب‌رئیس بانوان فدراسیون فوتبال نخواهد بود.

بدین ترتیب با استناد به بند ۷ ماده ۳۳ اساسنامه، چنانچه یکی از پست‌ها تا ۵۰٪ پست‌های هیئت‌رئیسه بلاتصدی شود، هیئت‌رئیسه شخص یا اشخاص دیگری را برای تصدی پست مذکور تا هنگام برگزاری مجمع عمومی بعدی جایگزین می‌نماید. شخص یا اشخاصی که توسط مجمع عمومی بعدی به‌عنوان جایگزین انتخاب می‌شود، صرفاً برای مدت باقی‌مانده، عضو هیئت‌رئیسه می‌شود.

مهدی تاج به‌عنوان رئیس فدراسیون فوتبال باید فردی را برای سرپرستی کمیته بانوان به هیئت‌رئیسه معرفی کند. سپس در اولین جلسه مجمع عمومی، برای کاندیدایی که توسط تاج به مجمع معرفی می‌شود، رأی‌گیری خواهد شد و در صورت اخذ رأی مثبت ۵۰ + ۱ نفر اعضای حاضر در مجمع، فرد منتخب تا دهم اسفندماه سال ۱۴۰۳ در این سمت باقی خواهد ماند.

در همین رابطه، احسان اصولی درباره فشارهای واردشده بر رئیس فدراسیون برای پست نایب‌رئیسی بانوان فدراسیون فوتبال اظهار کرد: شرایطی پیش آمد که دیگر در خدمت شهره موسوی نیستیم. طبق اساسنامه، ریاست فدراسیون فوتبال فردی را برای سرپرستی نایب‌رئیسی بانوان یا کمیته بانوان که مهم است و نیازمند سازماندهی این حوزه است معرفی خواهد کرد. منتظر پیشنهاد رئیس به هیئت‌رئیسه هستیم تا پس از تشکیل مجمع، این فرد پیشنهادی به رأی مجمع هم گذاشته شود.

وی افزود: اینکه رئیس فدراسیون از جانب افراد یا جاهایی تحت فشار باشد، درست نیست و کاملاً آن را تکذیب می‌کنیم. فردی که پیش از این در فدراسیون سمت مشاور داشته، این روزها اخبار کذب مطرح می‌کند که پیش از این هم سابقه داشته است. همان زمانی که این فرد با رئیس معزول فدراسیون آمد و پس از عزل عزیزی‌خادم هم رفت، مطالب کذبی را به‌شکل شایعه مطرح می‌کند که آن‌ها را تکذیب می‌کنیم. باید بگویم هیچ فشاری وجود ندارد و مطابق اساسنامه فدراسیون رئیس و اعضای هیئت‌رئیسه تصمیم‌گیری خواهند کرد.

گفتنی است اعضای هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال طبق اساسنامه حق دارند یکی از اعضای خود را به‌صورت موقت برکنار کنند تا در مجمع بعدی فدراسیون درباره او تصمیم‌گیری شود. هرچند با توجه به صحبت‌های اصولی به‌نظر می‌رسد برکناری شهره موسوی قطعی است، اما دلیل این کار و جزئیات آن به‌صورت دقیق و شفاف بیان نشده است.

کد خبر 631188

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.