نتایج کی‌روش معمولی بود و دیگر باید برود/ برخی تیم‌های صنعتی قانون را به‌خوبی دور می‌زنند

سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن گفت: به‌نظرم برخی تیم‌های صنعتی قانون را خوب دور می‌زنند و می‌تواند هزینه خوبی کنند و برخی هم مانند ما بودجه بسیار محدودی داریم؛ امیدوارم فوتبال ما از این حالت خارج شود و همه تیم‌های صنعتی و حتی تیم‌های نفتی به یک‌شکل هزینه کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی تارتار در کنفرانس‌خبری قبل از بازی ذوب‌آهن مقابل هوادار در چارچوب هفته پانزدهم لیگ‌برتر فوتبال اظهار کرد: با یک تیم جوان، سختکوش و دونده بازی داریم که می‌تواند کار را برای هر تیمی سخت کند؛ امیدوارم زمین ورزشگاه دستگردی به گونه‌ای باشد که هر دو تیم بتوانند بازی خوبی را به‌نمایش بگذارند. اما باتوجه به بازی هفته گذشته هوادار مقابل نساجی و بارندگی، مشخص شد چمن کیفیت خوبی ندارد و ای‌کاش چمن برای این دیدار مساعد باشد تا بتوانیم بازی خوبی روی زمین انجام بدهیم در غیر این صورت باید از تاکتیک‌های دیگر استفاده کنیم و ضمن احترام به تیم هوادار، آن‌ها را شکست دهیم‌. هواداری که کادرفنی باهوش و بادرایتی دارد در راس آن‌ها ساکت الهامی است؛ امیدوارم روز کم‌اشتباه‌مان باشد و از اشتباهات تیم حریف استفاده کنیم. در بازی هفته گذشته ما تمرکز لازم را نداشتیم و نزدیک بود نتیجه بازی را به صنعت‌نفت واگذار کنیم که در نهایت توانستیم یک‌امتیاز به‌دست بیاوریم.

وی درخصوص غایبان ذوب‌آهن افزود: محروم نداریم و از مدت‌ها قبل تا هفته گذشته چند مصدوم داریم، سعید باقرپسند، مسعود ابراهیم‌زاده، سجاد آشوری و بقیه نفرات‌مان را هم در اختیار خواهیم داشت.

سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن با اشاره به فعالیت در نقل‌وانتقالات و ارائه لیست به مدیران باشگاه تصریح کرد: تمرکز ما فعلاً روی بازی فردا است و در حاشیه تمرینات به این مسائل هم فکر می‌کنیم؛ قطعاً مانند تمام تیم‌ها چند تغییر خواهیم داشت و سعی می‌کنیم تیم‌مان را بهتر کنیم.

مهدی تارتار در رابطه با قضاوت داوران و انتقاد باشگاه‌ها از شرایط داوری عنوان کرد: تا تکنولوژی VAR به کشورمان نیاید مشکلات که در کل دنیا هم بوده پابرجا خواهد ماند. برای برطرف‌کردن این معضلات باید به‌سرعت این سیستم را به ایران بیاوریم؛ خوشحالم که جلساتی با باشگاه‌ها برای نصب این سیستم برگزار شده و ما را امیدوار کرده که امیدواریم هرچه سریع‌تر اتفاف بیفتد.

وی درباره ناکامی مهاجمان ذوب‌آهن در گلزنی و ضعف در خط‌حمله اضافه کرد: باتوجه به بودجه‌ای که داشتیم فکر می‌کنم تا الان نسبت به فصل گذشته پیشرفت داشته‌ایم؛ درست است که تعداد تساوی‌هایمان زیاد بوده اما فقط دو شکست در طول ۱۴ بازی متحل شدیم که در برابر تیم‌های مدعی و آن‌هم با اختلاف یک‌گل بوده است. شرایط‌مان بد نیست و اگر بتوانیم فردا خیلی‌خوب عمل کنیم، کم‌اشتباه و متمرکز باشیم می‌توانیم از بازی این هفته دست‌پر بیرون بیائیم.

سرمربی گاندوها با تاکید بر مشکل فوتبال ایران در داشتن مهاجمان و فقر گلزنی بیان کرد: این ضعف در فوتبال‌مان وجود دارد و اگر ریشه‌یابی کنیم اصلی‌ترین دلیل آن این است که بازیکنان باکیفیت‌مان در خط‌حمله به‌خاطر بحث‌های مالی به کشورهای دیگر ترنسفر می‌شوند؛ باید روی تیم‌های پایه‌مان سرمایه‌گذاری کنیم تا بازیکن تولید کنیم. متاسفانه تمرکزمان روی بزرگسالان است و از آکادمی‌ها غافل می‌شویم.

تارتار ادامه داد: اگر روی فوتبال‌پایه بیشتر سرمایه‌گذاری کنیم و از مربیان خوب استفاده کرده و برایشان هزینه کنیم، باتوجه به دستمزد ناچیز رده‌های پایه تلاش می‌کنند خودشان را به فوتبال‌پایه برسانند. باید روی این مسئله تلاش صورت بگیرد تا به‌مرور برطرف شود.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا با انتخاب سرمربی ایرانی برای تیم‌ملی موافقید؟ گفت: باید تمام جوانب را در نظر گرفت، اگر مربی داخلی را تائید کنند آیا شخصی هست که به‌عنوان سرمربی انتخاب شود؟ یا اگر قرار است انتخابش کنید پشت آن می‌ایستید؟ چنانچه این شخص وجود دارد و از وی حمایت می‌کنید مربی داخلی باشد بهتر است؛ مربیان ایرانی به‌روز هستند، می‌بینید امسال تیم ضعیف نداریم و تیم‌های پائین‌جدولی یقه تیم‌های بزرگ را می‌گیرند. این یعنی مربیان داخلی با داشته‌هایشان بهترین نتایج را کسب می‌کنند اما اگر شخص ایرانی در حال حاضر نیست بهتر است گزینه‌های خارجی خوب که انرژی و انگیزه لازم را دارند و همچنین چیزی به فوتبال‌مان اضافه می‌کنند باید انتخاب شوند.

سرمربی سبزپوشان اصفهانی با انتقاد از عملکرد کارلوس کی‌روش و اینکه فقط فوتبال تدافعی را به مربیان داخلی آموزش داده خاطرنشان کرد: ضمن احترام به آقای کی‌روش، در سال‌هایی که ایستاد و کار کرد نتایج معمولی گرفت؛ اما دیگر وقت این رسیده یک نیروی تازه بیاید که روی فوتبال‌تهاجی برنامه‌ریزی بیشتری داشته باشد. اگر می‌بینید خیلی از مربیان دفاعی بازی می‌کنند به‌خاطر تاثیر حضور کی‌روش است؛ او دفاع‌کردن را به تمام مربیان یاد داد اما دیگر لازم است روی ساختار تهاجمی هم تلاش کنیم که یک مربی سطح بالای جهانی می‌تواند این‌کار را برای ما انجام بدهد.

تارتار با اشاره به صحبت‌های مدیرعامل پرسپولیس نسبت به اینکه تیم‌های صنعتی پولدار هستند و با گلایه از کمبود منابع‌مالی در باشگاه ذوب‌آهن برخلاف سایر تیم‌های صنعتی تصریح کرد: من بارها گفته‌ام و باز هم می‌گویم؛ ما صنعتی هستیم اما با برخی تیم‌های صنعتی تفاوت داریم و نمی‌دانم چرا اینگونه است! اگر همه زیر نظر یک وزارت‌خانه هستند بودجه‌هایشان باید مساوی باشد اما ما از آن‌دسته تیم‌هایی هستیم که بودجه‌مان بسیار محدود است. نمی‌دانم این یک‌بوم و دو هوایی از کجا نشات می‌گیرد و گیج شده‌ایم.

تارتار در پایان خاطرنشان کرد: اسم نمی‌آورم اما هزینه یک‌تیم صنعتی چهار برابر تیم ما است؛ این برای من عجیب است و امیدوارم مسئولان راجع‌به این مسئله صحبت کنند. برخی می‌گویند تیم‌ها خصوصی هستند اما چطور زیر نظر وزارت‌خانه‌اند. به‌نظرم برخی تیم‌ها قانون را خوب دور می‌زنند و می‌تواند هزینه خوبی کنند و برخی هم مانند ما بودجه بسیار محدودی داریم، امیدوارم فوتبال ما از این حالت خارج شود و همه تیم‌های صنعتی و حتی تیم‌های نفتی به یک‌شکل هزینه کنند. چرا باید نفتی‌ها مشکلات مالی زیادی داشته باشد؟ اگر تیم‌ها دولتی‌اند باید بودجه برای تمام آن‌ها عادلانه تقسیم شود و نباید برخی اینقدر هزینه در اختیارشان قرار بگیرد.

کد خبر 631182

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.