احتمال انسداد جاده‌ها به دلیل بارش برف وجود دارد/ تداوم افزایش آلودگی هوا تا حد ناسالم

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: از اواخر فردا و روز پنجشنبه با تشدید سامانه سرد بارشی، بیشتر مناطق استان به‌صورت برف و باران، وزش بادهای لحظه‌ای، کولاک برف در گردنه‌ها، مه‌آلودگی، کاهش دید و لغزندگی در جاده‌های صعب‌العبور وجود دارد.

لیلا امینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان، اظهار کرد: تحلیل نقشه‌های هواشناسی بیانگر تداوم شرایط پایداری جو تا اواسط روز چهارشنبه بر روی استان است. بر این اساس به‌تدریج با ورود سامانه ناپایدار بارشی سرد در مناطق غرب و جنوب اصفهان، انتظار بارش خواهیم داشت.

وی با اشاره به هشدار نارنجی و زرد به دلیل تشدید فعالیت سامانه سرد بارشی، افزود: بارش برف و باران، کولاک، مه‌آلودگی و کاهش محسوس دما در اواخر هفته، مناطق غرب و جنوب استان را در برمی‌گیرد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان درباره هشدار هواشناسی سطح نارنجی از روز گذشته با تشدید فعالیت سامانه سرد بارشی، تصریح کرد: فعالیت این سامانه از اوایل روز پنجشنبه پانزدهم تا جمعه شانزدهم دی‌ماه در مناطق غرب و جنوب استان با بارش برف، گاهی وزش باد موقتی، رخداد مه، کاهش دید و کاهش محسوس دما و کولاک برف همراه است.

امینی ادامه داد: لغزندگی و یخبندان سطح جاده‌ها، اختلال در سفرهای بین شهری، مسدود شدن محورهای روستاهای سردسیر، خسارت به صنعت کشاورزی، اختلال در تردد در محورهای مواصلاتی استان اصفهان به استان‌های چهارمحال بختیاری، لرستان و کهکیلویه و بویراحمد از اثرات مخاطرات این سامانه سرد بارشی است.

وی افزود: احتیاط در سفرهای برون شهری، به همراه داشتن تجهیزات زمستانی، نبود فعالیت کوه‌نوردی و جابجایی عشایر کوچ‌رو، آمادگی زمستانی در ناوگان حمل و نقل و راهداری‌ها، آماده‌باش راهداری‌ها برای آماده‌سازی تجهیزات برف‌زدایی و برف‌روبی توصیه می‌شود.

احتمال خسارت به صنعت کشاورزی وجود دارد

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به هشدار هواشناسی سطح زرد از روز گذشته با فعالیت سامانه بارشی، گفت: فعالیت این سامانه از اواسط فردا آغاز و تا روز جمعه شانزدهم دی‌ماه در مناطق غرب و جنوب اصفهان و ارتفاعات شمال غرب ادامه دارد به نحوی که طی روز پنجشنبه بیشتر نقاط استان و روز جمعه نیز بخشی از مناطق جنوبی، غربی و شرق استان را در بر می‌گیرد.

وی بارش باران، بارش برف (مناطق سردسیر و مرتفع)، کولاک برف در گردنه‌ها، کاهش دید و مه آلودگی، وزش باد موقتی و کاهش دما از اثرات مخاطرات فعالیت این سامانه بارشی است، اظهار کرد: لغزندگی سطح جاده‌ها، اختلال و کاهش دید در جاده‌ها، افزایش مصرف حامل‌های انرژی و احتمال خسارت به صنعت کشاورزی دور از انتظار نیست.

امینی افزود: احتیاط در تردد، اجتناب از هرگونه فعالیت‌های کوهنوردی و صعود به قله‌ها، استفاده از امکانات و وسایل ایمنی در خودروها، جمع‌آوری دام‌ها در مراتع و مناطق کوهستانی، آمادگی ارگان‌های امدادی جهت کاهش خطرات احتمالی، مدیریت حامل انرژی، کنترل دما گلخانه‌ها و مراغداری‌ها توصیه می‌شود.

وی با اشاره به هشدار هواشناسی سطح نارنجی از یازدهم دی‌ماه با تشدید شرایط پایداری جوی، تصریح کرد: از اواخر امروز تا اوایل روز پنجشنبه پانزدهم دی‌ماه، سکون نسبی و افزایش و انباشت غلظت آلاینده‌های جوی در مناطق کلان‌شهر اصفهان و صنعتی سبب کاهش کیفیت وضع هوا در حد ناسالم برای تمام گروه‌ها پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان ادامه داد: کاهش تردد خودروها و کنترل فعالیت واحدهای صنعتی، مدیریت منابع آلاینده، تاکید بر نبود تردد غیرضروری برای تمام گروه‌ها، پرهیز از فعالیت فیزیکی و ورزشی در فضای باز، اتخاذ تدابیر مدیریتی لازم برای جلوگیری از افزایش غلظت آلاینده‌ها تا حد بسیار ناسالم تاکید می‌شود.

وی با بیان اینکه بیشینه دما در ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق استان اصفهان تغییر محسوسی ندارد، اظهار کرد: بیشینه دمای هوای کلانشهر اصفهان در گرم‌ترین ساعت‌های امروز به ۱۱ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا، به چهار درجه سانتی‌گراد زیر صفر می‌رسد.

امینی خاطرنشان کرد: خوروبیابانک با دمای ۱۵ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و بوئین‌میاندشت با دمای ۱۹ درجه سانتی‌گراد زیر صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق استان اصفهان هستند.

کد خبر 631173

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.