ساماندهی و ایمن‌سازی کاروانسرای ملاحسین در بازار کهنه

مدیر منطقه یک شهرداری قم گفت: کاروانسرای ملاحسین (چوب‌ فروش‌ها) واقع در بازار کهنه شهر با تلاش شهرداری ساماندهی و ایمن‌سازی شد.

مجید محمدرضاخانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با توجه به وضعیت آشفته و ناایمن کاروانسرای ملاحسین در بازار کهنه قم، شهرداری در قالب اجرای طرحی با مشارکت اداره کل امور شهری استانداری قم و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، این کاروانسرا را ساماندهی کرد.

وی افزود: در این طرح، عوامل خدمات شهری منطقه یک و ستاد پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری قم، بخش‌هایی که توسط کسبه با وجود سازه‌ها و اقلام چوبی تصرف شده بود را رفع تصرف کردند و تمام اموال طبق نظر صاحبان آن به انبارهای مورد نظر منتقل شد.

مدیر منطقه یک شهرداری قم خاطرنشان کرد: انتقال اقلام موجود و ساماندهی این کاروانسرا با حضور نمایندگان فرماندهی انتظامی و دستگاه قضائی استان انجام شد و این اقلام به صورت رایگان به انبارهای مورد نظر کسبه انتقال یافت.

محمدرضاخانی تصریح کرد: این کاروانسرا که تحت نظارت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری قم است، به دلیل وجود کارگاه‌های چوب‌تراشی و ساخت سازه‌های چوبی از اماکن ناایمن این منطقه به شمار می‌آید که در گذشته چندین مرتبه دچار آتش‌سوزی شده بود.

به گزارش ایمنا، به دنبال اجرای این طرح، صبح امروز مدیر منطقه یک شهرداری، مدیرکل دفتر امور شهری، روستایی و شوراهای استانداری قم و مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قم در بازدید از این کاروانسرا و دیدار و گفت‌وگو با کسبه، ضمن اطلاع از دغدغه‌ها و مشکلات، تمهیدات لازم را به‌منظور رفع این مشکلات در نظر گرفتند.

کد خبر 631153

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.