وزرای کابینه به فکر انجام تکالیف دستگاه‌های خود برای مقابله با آلایندگی هوا باشند

نماینده مردم شاهین‌شهر با برشمردن تکالیف دستگاه های مختلف برای مقابله با آلایندگی هوا، خطاب به برخی وزرای کابینه‌های مرتبط با این موضوع گفت: به فکر انجام تکالیف دستگاه‌های خود برای مقابله با آلایندگی هوا باشید. مردم اغلب روزهای سال جاری را در هوای ناسالم به‌سر برده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسینعلی حاجی‌دلیگانی در نشست علنی امروز _سه‌شنبه سیزدهم دی‌ماه_ مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی خطاب به دولت، اظهار کرد: براساس ماده ۲۳۴ آئین‌نامه تذکر من درباره اجرا نشدن قانون هوای پاک است. براساس این ماده و بررسی‌هایی که صورت گرفته، وزارت صمت از هفت تکلیف قانونی پیرو اجرای قانون هوای پاک تنها یک مورد، وزارت نفت از ۱۳ تکلیف تنها یک مورد، وزارت نیرو از شش تکلیف تنها یک مورد، وزارت راه و شهرسازی از هفت تکلیف تنها یک مورد، سازمان ملی استاندارد از هفت تکلیف پنج مورد و سازمان محیط زیست به عنوان متولی اصلی امور مربوطه از ۲۲ تکلیف تنها ۱۲ مورد را اجرا کرده است.

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس یازدهم با اشاره به پیامدهای رخ داده در پی انجام نشدن تکالیف دستگاه‌ها گفت: پیرو این موضوع تنها در بخش‌های شاهین‌شهر، مرکزی و برخوار از ابتدای سال جاری تا دهم دی‌ماه تنها یک روز هوای پاک را شاهد بوده‌ایم و باید گفت مردم ۱۴۲ روز هوای ناسالم را تجربه کرده‌اند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: تقاضا داریم وزیر نیرو در قبال مصوبه گذرانده شده مقاومت کند، لذا محرابیان می‌تواند بخشی از باری که نیروگاه شهید منتظری استفاده می‌شود را به نیروگاه دیگری منتقل کند، چرا که نیاز نیست آنها سوخت مازوت استفاده کنند.

این عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه وزیر نیرو باید به داد مردم برسد، ادامه داد: متأسفانه آلایندگی‌ها ناشی از مصرف مازوت است. همچنین در یک شبانه‌روز در نقاطی که اعلام شد هفت میلیون لیتر مازوت استفاده می‌شود و این مقدار یعنی ۲۱ برابر آلایندگی که خودروها ایجاد می‌کنند.

وی با اشاره به آمار فوتی‌ها پیرو آلایندگی‌ها از سوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاکید کرد: این دانشگاه عدد قابل توجهی را در این زمینه مطرح کرده است. همچنین هزینه دارویی که ناشی از درمان آلایندگی است ۱۲ هزار میلیارد تومان اعلام شده است.

کد خبر 631131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.