ضرورت به‌صفررساندن بی‌سوادی/نگرش‌ها نسبت‌به حوزه سوادآموزی تغییر کند

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان اصفهان گفت: نگرش‌ها نسبت‌به حوزه سوادآموزی در آموزش‌وپرورش باید تغییر کند و تمام افراد بی‌سواد زیر ۵۰ سال استان در گام اول به صفر برسد.

محمدرضا ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه در آموزه‌های دینی یکی از ارزشمندترین اقدامات، علم‌آموزی است و افتخار می‌کنیم که دین مبین اسلام با خواندن آغاز و به قلم قسم یاد شده و خداوند علم‌آموزی را در زمره عبادات قرار داده است، اظهار کرد: لازم است در حوزه سوادآموزی نیز تلاش شود تا تمام افراد بی‌سواد زیر ۵۰ سال استان اصفهان در گام اول به صفر برسد و تمام دستگاه‌ها باید همت کنند و دست‌به‌دست هم دهیم تا بی‌سواد مطلق در کشور پایان یابد.

وی افزود: نگرش‌ها نسبت به حوزه سوادآموزی در آموزش‌وپرورش باید تغییر کند؛ البته کار نهضت در یافتن افراد بی‌سواد بسیار دشوار شده و جذب آموزش، نگهداشت سوادآموز در برهه کنونی که درصد بالایی از جامعه سواد دارند، اقدامی دشوار است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان اصفهان با اشاره به اینکه یکی از مصادیق بارز اسلام توجه ویژه به علم است، تصریح کرد: انقلاب ما فرهنگی بود و نهضت جزو نخستین نهادهایی بود که دستور تأسیس آن را با شعار «ایران را مدرسه کنیم» صادر شد؛ درگذشته درصد بی‌سوادی نسبت به با سوادها بیشتر بود و پس از انقلاب درصد باسوادهای به صددرصد نزدیک شده که این موضوع از برکات نهضت سوادآموزی است؛ بسیاری از افراد با همین نهضت سواد یاد گرفتند و به مدارج بالای علمی دست یافتند.

وی با اشاره به ایام شهادت سردار شهید قاسم سلیمانی، تصریح کرد: ده‌ها و صدها کتاب در وصف اقدامات شهید سلیمانی باید نگاشته شود تا ابعاد شخصیتی این ابرمرد تاریخ مشخص شود، این شهید با اقداماتی خود باعث گسترش انقلاب اسلامی در منطقه و جهان شد و همین دشمن را بیمناک کرد و دشمنان در اقدامی ناجوانمردانه وی را به شهادت رساندند.

ابراهیمی ادامه داد: بر خود باید فرض و واجب بدانیم که نسبت به دستاوردهای جامعه، آگاهی‌بخشی کنیم چراکه نسل جوان و نوجوان پیشرفت‌ها و دستاوردهای جمهوری اسلامی را آن‌طورکه باید، نمی‌دانند و درحقیقت در ذهن آن‌ها براساس آنچه رسانه ایجاد کرده، دو ایران که یکی در فضای مجازی و دیگری در فضای حقیقی شکل گرفته وجود دارد. لازم است بدانیم دشمن هویت اصلی جوانان کشور را نشانه گرفته است و باید هوشیارانه با این موضوع مقابله کرد.

کد خبر 631102

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.