شتاب شهر در مسیر تحول/ اجرای ۶ هزار میلیارد تومان پروژه شهری

شهردار قم گفت: شهر در مسیر تحول قرار دارد و با اجرای شش هزار میلیارد تومان پروژه در سال ۱۴۰۱ شاهد توسعه قم در حوزه‌های مختلف در سطح مناطق هشت‌گانه خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدمرتضی سقاییان‌نژاد امروز _سه‌شنبه سیزدهم دی‌ماه_ در حاشیه بازدید چهار ساعته از بعضی پروژه‌های عمرانی شهر قم، اظهار کرد: مبلغ پروژه‌های عمرانی سال ۱۴۰۱ شهرداری بالغ بر شش هزار میلیارد تومان است.

وی افزود: در سال ۱۴۰۰ شاهد بهره‌برداری از حدود ۱۲ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان پروژه شهری در قم بودیم و امسال نیز پروژه‌های شاخص و تعیین‌کننده در توسعه شهر را به مرحله افتتاح و بهره‌برداری خواهیم رساند.

شهردار قم خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه کانون توجه مدیریت شهری در هسته مرکزی است، پروژه فاز پنجم محور عمار یاسر شامل ادامه تونل غدیر و بلوار شهید اوسطی به عنوان یکی از پروژه‌های اصلی نهضت ساماندهی در هسته مرکزی شهر انجام می‌شود.

سقائیان‌نژاد ادامه داد: این پروژه با وجود مشکلات زیاد، با قدرت در حال اجرا است و امیدواریم بتوانیم آن را طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده به بهره‌برداری برسانیم.

وی با بیان اینکه پروژه تونل جمهوری در منطقه دو یکی دیگر از پروژه‌های کلان عمرانی شهرداری قم است، تاکید کرد: این پروژه تا هفته آینده به اتمام خواهد رسید و در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.

شهردار قم تصریح کرد: یکی دیگر از طرح‌های بزرگ شهرداری که برای شهروندان در حوزه ترافیک مهم است، پروژه نماز است و امیدواریم تا بیست‌ودوم بهمن‌ماه امسال مسیر روگذر این تقاطع غیرهمسطح به بهره‌برداری برسد.

سقائیان‌نژاد اضافه کرد: پروژه تقاطع غیرهمسطح شهدای روحانیت در منطقه دو و پروژه‌هایی مانند کنترل، هدایت و دفع رواناب‌ها و آب‌های سطحی از دیگر طرح‌های عمرانی در دست اجرای شهرداری قم است.

وی گفت: احداث باغ بانوان و خانواده در منطقه دو به مساحت هشت هکتار در دستور کار قرار گرفته است، تقاطع غیرهمسطح نیک‌اندیش نیز از پروژه‌های جدیدی است که اجرای آن سال آینده آغاز خواهد شد.

شهردار قم با بیان اینکه پروژه‌های منطقه چهار شهر نیز مورد توجه قرار دارد، افزود: در منطقه چهار بوستان خضر نبی (ع) در حال تکمیل است و تا پایان سال به مرحله بهره‌برداری خواهد رسید.

سقائیان‌نژاد تاکید کرد: خط اتوبوس سریع‌السیر بلوار آیت‌الله بروجردی و احداث آخرین مسیر دسترسی بلوار ولیعصر (عج) به بلوار آیت‌الله بروجردی نیز در مراحل پایانی عملیات اجرایی قرار دارد.

وی با اشاره به پروژه‌های منطقه پنج شهر، خاطرنشان کرد: شهربازی در منطقه پنج در حال احداث است و تا پایان سال ساخت اسکلت ساختمان آن به پایان خواهد رسید، احداث ساختمان مرکزی آتش‌نشانی نیز در حال اجرا است و امیدواریم تا پایان سال بخش مهمی از آن به بهره‌برداری برسد.

شهردار قم اجرای پروژه دفع آب‌های سطحی و ساخت گرمخانه برای بهزیستی را از پروژه‌های مهم منطقه شش عنوان کرد و ادامه داد: ایستگاه انتقال پسماند منطقه در حال ساخت است.

سقائیان‌نژاد اظهار کرد: نهضت ساماندهی پروژه‌های هسته مرکزی شهر قم در منطقه هفت از جمله پروژه فاز پنجم محور عمار یاسر شامل ادامه تونل غدیر و بلوار شهید اوسطی از پروژه‌های اولویت‌دار شهرداری قم است و با جدیت پیگیر تملک ۷۰ پلاک باقی‌مانده در مسیر ساخت تونل هستیم.

وی گفت: منطقه هشت شهرداری به عنوان یک منطقه جدید نیاز به اجرای زیرساخت‌های تأسیساتی دارد، در این منطقه ساخت مجتمع فرهنگی و ورزشی در مراحل پایانی قرار دارد و ساختمان شهرداری نیز تا سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

کد خبر 631095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امیر علی IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
    0 0
    درود به شهردار قم. تنها کسی که میتون قم به یه کلانشهر مدرن تبدیل کن همین اقا هست