انجام ۲۸ ماموریت پرواز توسط هلال‌احمر چهارمحال‌وبختیاری در ۹ ماهه اخیر

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان چهارمحال و بختیاری گفت: در ۹ ماهه ابتدای امسال ۲۸ ماموریت پرواز توسط بالگرد جمعیت هلال احمر استان انجام گرفت که باعث نجات جان افراد گرفتار در کوهستان شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مسعود مثنوی امروز - سه‌شنبه سیزدهم دی‌ماه- در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در ۹ ماهه نخست سال جاری به پنجاه و ۱۸۲۱ نفر حادثه دیده بر اثر بروز حوادث مختلف امدادرسانی شد.

وی افزود: با پایان ۹ ماهه سال جاری در استان چهارمحال و بختیاری امدادگران و نجات‌گران جمعیت هلال احمر استان موفق به ارائه خدمات و امدادرسانی به ۵۱ هزار و ۸۲۱ نفر حادثه دیده در ۵۷۳ مأموریت امدادی شدند که شامل ۳۱۷ مورد حوادث جاده‌ای، ۵۰ مورد حوادث شهری، ۸۳ مورد حوادث کوهستان، ۱۲ مورد حوادث دریایی، دو مورد حوادث آتش‌سوزی مراتع، ۳۸ مورد حوادث سیل و آب گرفتگی بوده، سایر موارد نیز شامل طوفان، خدمات حضوری برف و کولاک است که توسط امدادگران و نجات‌گران استان خدمات لازم ارائه شده است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: امدادگران در امدادرسانی به حادثه‌دیدگان امدادگران و نجات‌گران موفق به انتقال ۲۶۳ نفر به مراکز درمانی شدند و ۵۴ نفر نیز به صورت سرپایی درمان شدند، همچنین ۲۵۸ مورد عملیات رهاسازی انجام شد. ۲۸ مأموریت پرواز توسط بالگرد جمعیت هلال احمر استان انجام گرفت که باعث نجات جان افراد گرفتار در کوهستان شد.

وی در خصوص وضعیت اسکان اضطراری مسافران، گفت: بیش از ۸۰۵۰ نفر در پایگاه‌ها و شعب جمعیت هلال احمر استان اسکان اضطراری داده شدند. در تمام این عملیات‌ها ۳۱۴۴ امدادگر و نجات‌گر در قالب ۹۵۳ تیم عملیاتی با استفاده از ۵۶۱ دستگاه آمبولانس و خودرو امداد و نجات به کار گرفته شد.

کد خبر 631089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.