ضرر ۲ میلیارد تومانی اتوبوسرانی اصفهان از کارت نزدن مسافران

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه با بیان اینکه حدود ۴۰۰ هزار نفر به صورت روزانه از اتوبوس‌های این شرکت استفاده می‌کنند، گفت: ۱۶ درصد مسافران اتوبوس‌های شهری اصفهان از زدن کارت بلیت خودداری می‌کنند که این اقدام ماهانه بیش از دو میلیارد تومان خسارت به اتوبوسرانی این شهر وارد می‌کند.

سیدعباس روحانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه با مشکلات مالی متعددی روبه‌رو است، از یک سو شهرداری توان ندارد که به‌طور کامل این شرکت را حمایت مالی کند و از سوی دیگر ۱۶ درصد مسافران در اصفهان از زدن کارت بلیت خودداری می‌کنند که این اقدام ماهانه بیش از دو میلیارد تومان خسارت به اتوبوسرانی این شهر وارد می‌کند.

وی با بیان اینکه پرت بلیت در تمام کشورهای دنیا وجود داشته است اما میزان و زمان‌هایی که اتفاق می‌افتد مهم است، افزود: در کشورهای اروپایی برای فردی که هزینه حمل‌ونقل را پرداخت نکند، جریمه سنگین وجود دارد و قانونی برای برخورد با این افراد تعریف شده است، حتی در بعضی کشورها پلیس حمل‌ونقل وجود دارد.

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه ادامه داد: یک‌سوم مخارج اتوبوسرانی بر عهده دولت، یک سوم آن بر عهده شهرداری و یک‌سوم آن برعهده شهروندان است و وقتی هر کدام سهم خود را به‌درستی پرداخت نکنند، مشکلات عدیده‌ای را برای ناوگان اتوبوسرانی شهر ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه در گذشته ۲۵۰ هزار مسافر در روز جابه‌جا می‌شدند که این آمار هم‌اکنون به ۴۰۰ هزار نفر افزایش یافته است، گفت: هرچه تعداد ناوگان اتوبوسرانی افزایش یابد، جذب مسافر بیشتر می‌شود.

کد خبر 631068

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.