تاسیس کمیسیون جبران خسارت برای متهمان بی‌گناه در بوستون

اعضای شورای شهر بوستون در ایالت ماساچوست آمریکا، پس از برگزاری جلسات متعدد به توافق نهایی برای ایجاد یک کمیسیون جبران خسارت ناشی از بازداشت متهمان بی‌گناه آفریقایی-آمریکایی رسیدند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، هر ساله و به تبعیت از دوران برده‌داری سیاه‌پوستان، بسیاری از جوامع آفریقایی-آمریکایی در ایالات متحده آمریکا بدون هیچ اتهام موجهی راهی زندان‌های سراسر این کشور می‌شوند و در واقع، نوعی برده‌داری به سبک مدرن در این کشور همچنان رایج است. در این راستا، مدیران بوستون تصمیم گرفته‌اند کمیسیونی برای جبران خسارت ناشی از بازداشت زندانیان بی‌گناه دایر کنند و در آن به مطالعه اقدامات شهر از زمان‌های گذشته تاکنون در زمینه برده‌داری به سبک قدیم و مدرن انجام دهند و سپس به اعمال اقداماتی برای جبران خسارات وارد شده به افراد تحت تأثیر که اغلب از جوامع آفریقایی-آمریکایی هستند، بپردازند.

کاهش نابرابری میان شهروندان و پیشگیری از وضع سیاست‌های آینده در زمینه اعمال فشار بر افراد غیرسفیدپوست در رأس اهداف بوستون برای تشکیل کمیسیون قرار دارد که آینده بهتری را برای نسل‌های بعدی سیاه‌پوست‌ها رقم خواهد زد. علاوه بر این، اقدام جدید مدیران بوستون نرخ نژادپرستی را در استخدام نهادهای مختلف سراسر شهر به حداقل خواهد رساند، ضمن این‌که در کاهش نابرابری توزیع ثروت نیز نقش مهمی ایفا خواهد کرد. بدیهی است که زمینه‌سازی برای افزایش برابری میان شهروندان نه‌تنها کیفیت زندگی سیاه‌پوستان را بهبود می‌بخشد، بلکه از طریق اعمال اقداماتی برای ارتقای مناطق شهری، مزایای بی‌شماری را نیز برای شهروندان سفیدپوست نیز در بر خواهد داشت.

تاسیس کمیسیون جبران خسارت برای متهمان بیگناه در بوستون

در واقع تشکیل کمیسیون جبران خسارت ناشی از بازداشت متهمان آفریقایی-آمریکایی تنها به بررسی اتهام زندانیان محدود نمی‌شود، بلکه طراحی شهری را در نقاط مختلف بوستون با هدف افزایش برابری میان شهروندان مورد هدف قرار می‌دهد که این امر به سهم خود می‌تواند در افزایش زیست‌پذیری آن بسیار اثربخش باشد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که در سال ۱۷۸۰ برده‌داری در ایالت ماساچوست به طور قانونی ممنوع شد، با این حال همچنان تبعیض‌های بسیاری از سوی دولت بر جوامعی با نژادهای مختلف اعمال شده است؛ به طوری که به استدلال بسیاری از منتقدان، همچنان برده‌داری در این ایالت، البته از نظر لغوی متفاوت با گذشته و به شکل مدرن بر مردم حاکم است.

کد خبر 631035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.