شهروندان زباله‌ها را در زمان مناسب بیرون از منزل قرار دهند

مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان گفت: از مهمترین دلایل وجود زباله در معابر اصلی و فرعی این منطقه و نارضایتی شهروندان از جمع‌آوری زباله، بی‌دقتی و کم‌توجهی عده‌ای از شهروندان به ساعت مقرر بیرون قراردادن زباله از منازل است.

به گزارش ایمنا، حسین کارگر با تاکید بر اینکه یکی از مشکلات در بخش نظافت شهر و اعتراض شهروندان وجود زباله‌ها در طول روز در کنار خیابان‌ها و معابر است، گفت: ۳۰ درصد از شهروندان منطقه پنج زباله‌های خود را خارج از ساعت مقرر جمع‌آوری زباله و در ساعات مختلف از شبانه‌روز بیرون از منزل می‌گذارند.

وی از فعالیت یک پیمانکار فعال در سطح منطقه در این زمینه خبر داد و افزود: بر اساس نیاز منطقه نیرو و ماشین‌آلات پیش‌بینی شده است و نظافت، لایروبی و شست‌وشوی مبلمان شهری و تأسیسات شهری انجام می‌شود.

مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان تصریح کرد: ۲۸ نفر از نیروهای پاکبان فعال در سطح منطقه، به صورت روزانه از ساعت دو تا شش صبح کار جمع‌آوری زباله را با ۱۲ دستگاه خودرو انجام می‌دهند و همچنین ۱۴۴ نیرو در معابر اصلی و فرعی برای نظافت، اکیپ پشتیبانی و گشت‌زنی یا در قالب خودروهای جمع‌آوری زباله و ضایعات در تمام ساعات شبانه‌روزی مشغول به انجام وظیفه هستند.

وی ادامه داد: با بررسی آمار سامانه ۱۳۷، یکی از موضوعات پرتکرار در تماس‌های مردمی، جمع‌آوری زباله و پاکسازی است که بر این اساس در ۹ ماهه اول سال، بالغ بر ۹۵۰ تماس درخواست نظافت معابر، ۱۲۶۸ تماس درخواست پاکسازی و جمع‌آوری ضایعات، ۵۲۵ تماس برای درخواست رفع آلودگی محیطی و ۱۷۵ تماس درخواست برای لایروبی و پاک‌سازی جوی‌های منطقه پنج در سامانه ثبت شده است.

کارگر افزود: این تماس‌ها نشان می‌دهد که دغدغه مهم عده‌ای از شهروندان نظافت منطقه است و عملکرد ما با شرایط مطلوب و مورد رضایت شهروندان فاصله دارد.

وی تاکید کرد: در منطقه پنج شهرداری اصفهان، طرح جمع‌آوری زباله در روزهای زوج و فرد هفته، بر اساس تقسیم‌بندی محله‌ها انجام می‌شود و نیروهای آموزش پسماند امور شهر خدمات شهری منطقه با نصب بنر اطلاع‌رسانی و آموزش منزل به منزل، اطلاع‌رسانی لازم را به شهروندان در این زمینه انجام داده‌اند.

حفظ نظافت شهر مستلزم همکاری شهروندان و ارائه خدمات شهرداری است

مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان اظهار کرد: بارگیری زباله‌ها رأس ساعت ۱۱ شب از در منازل آغاز و تا ساعت ۶ صبح انجام می‌شود، همچنین علاوه بر این اقدام، با توجه به تاکید بر نظافت شهری، بارگیری زباله‌های انباشته و رها شده در معابر اصلی هر روز انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: از مهمترین دلایل وجود زباله در معابر اصلی و فرعی منطقه و نارضایتی شهروندان از جمع‌آوری زباله، بی‌دقتی و کم‌توجهی عده‌ای از شهروندان به ساعت مقرر بیرون گذاشتن زباله از منازل است، برخی شهروندان همزمان با غروب آفتاب این عمل را زودتر انجام می‌دهند که موجب کثیفی معابر به جهت تجمع حیوانات موذی و تردد شهروندان می‌شود و عده‌ای دیگر صبح‌های زود در هنگام رفتن به محل کار خود، زباله‌ها را در معابر اصلی قرار می‌دهند که موجب انباشت زباله در طول روز می‌شود.

کارگر خاطرنشان کرد: از دیگر دلایل کثیفی معابر در زمانی که زباله‌ها خارج از زمان مقرر بیرون منازل گذاشته می‌شود، آن است که افراد دوره‌گرد با پاره کردن پاکت زباله جهت جداسازی بازیافت باعث آلوده شدن کوچه، محله و به دنبال آن محیط زندگی شهروندان می‌شوند.

وی گفت: از شهروندان درخواست می‌کنیم ضمن رعایت زمان قراردادن زباله، در صورت مشاهده کردن تخلف شهروندی در این زمینه، با سامانه ۱۳۷ تماس حاصل بگیرند و اطلاع‌رسانی کنند تا نیروی‌های آموزش منطقه پنج شهرداری در محل حاضر شوند و آموزش‌های لازم را ارائه دهند.

مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان افزود: میزان جمع‌آوری زباله منطقه پنج در ماه گذشته به تفکیک پسماند تر حدود ۷۱ هزار و ۲۶۰ تن و پسماند خشک ۹۶۸۰ تن بوده است.

وی با بیان اینکه حفظ نظافت شهر مستلزم همکاری شهروندان و ارائه خدمات شهرداری است، ادامه داد: به علت بی‌توجهی تعدادی از شهروندان در تمام مناطق این مشکل تاکنون رفع نشده و نیازمند توجه بیشتری به این موضوع است، همچنین توجه صاحبان مشاغل به رعایت زمان جمع‌آوری زباله نیز می‌تواند بخشی از نظافت معابر اصلی شهر را بهبود ببخشد.

کد خبر 631030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.