تفکر و مکتب شهید قاسم سلیمانی موجب بیداری بیشتر جهان اسلام شد

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان شهید قاسم سلیمانی را فردی رشدیافته از میان بسیجیان و پاسداران توصیف کرد و گفت: این به آن معنا نیست که فرد دیگری نمی‌تواند قاسم سلیمانی باشد، بلکه هرکس ویژگی‌های حاج‌قاسم را داشته باشد، می‌تواند سلیمانی باشد و در همین مسیر حرکت کند.

حجت‌الاسلام رحمت‌الله صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در رابطه با شهادت حاج‌قاسم سلیمانی و تأثیر این شخصیت بر بیداری و مقاومت اسلامی اظهار کرد: این شخصیت به عنوان یک سرباز ولایت در منطقه جهان اسلام خدمت می‌کرد و از زمان امام خمینی (ره) تا رهبر معظم انقلاب تابع محض ولی فقیه بود.

وی ولی فقیه و امام‌جامعه را ترسیم‌کننده مسیر مقاومت در جهان اسلام دانست و افزود: همانگونه که به‌تازگی رهبر معظم انقلاب فرمودند، سردار سلیمانی تابع محض ولایت و امامت و رهبری بود؛ چه در زمانی که فرمانده لشکر و در دوران خدمت در سپاه بود و چه در اجرای عملیات فرامنطقه‌ای، اهداف ولایت را پیاده می‌کرد. بنابراین تفکر و مکتب شهید قاسم سلیمانی موجب بیداری بیشتر جهان اسلام شد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان با اشاره به ویژگی‌های برجسته شخصیت سردار سلیمانی گفت: این شخصیت عالی با اخلاص، توسل، مدیریت عالی، همدلی و دید مثبت نسبت به نیروهای تحت امر خود رفتار می‌کرد، همچنین با روحیه جذابی که داشت به هر منطقه‌ای می‌رفت افراد را جذب می‌کرد و برای دفاع از کشور خود و ناموس وطنی و ملی تلاش خود را به کار می‌گرفت.

وی حضور شهید سلیمانی در سوریه، عراق، یمن و هر نقطه از دنیا که موضوع مقاومت به میان می‌آمد را نتیجه همین روحیه دانست و خاطرنشان کرد: شخصیت شهید سلیمانی که رهبر معظم انقلاب از آن به عنوان یک مکتب یاد کردند، ذو ابعاد بود؛ یعنی او از همه ابعاد یک فرمانده برخوردار بود و به همین واسطه پیش می‌رفت و پیروزمندانه به حرکت خود ادامه داد.

حجت‌الاسلام صادقی با اشاره به ادامه همین مسیر از سوی سردار قاآنی به عنوان جانشین حاج‌قاسم ادامه داد: سردار قاآنی نیز تابع رهبری و سرباز ولایت است و هر فرمانده‌ای که بتواند سرباز خوبی برای نهضت خود و فرمانبر امام و ولی فقیه زمان خود باشد، می‌تواند به شخصیتی مانند قاسم سلیمانی تبدیل شود.

وی شهید قاسم سلیمانی را فردی رشدیافته از میان بسیجیان و پاسداران توصیف کرد و گفت: این به آن معنا نیست که فرد دیگری نمی‌تواند قاسم سلیمانی باشد، بلکه هرکس ویژگی‌های حاج‌قاسم را داشته باشد، می‌تواند سلیمانی باشد و در همین مسیر حرکت کند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان درباره ویژگی‌های دیگری که حاج‌قاسم را به سردار دل‌ها تبدیل کرد، افزود: در صورتی که مسئولان کشور نیز مرام و مسلک حاج‌قاسم را برای خدمتگزاری به مردم در پیش بگیرند، مردم نیز آنها را دوست خواهند داشت زیرا حاج‌قاسم همه چیز را کنار گذاشت و با نیروهای حشدالشعبی و سربازانی که از مناطق مختلف مقاومت گرد آمدند در حوادثی مانند سیل اهواز به کمک مردم شتافت.

حجت‌الاسلام صادقی با بیان اینکه سردار سلیمانی نیروهای تحت امر خود را مانند فرزندان خود و بلکه بیشتر از آنها دوست داشت، تصریح کرد: این شخصیت نسبت به کودکان یتیم و فرزندان شهدا بسیار دلسوز و مهربان بود؛ همانگونه که در نماز عید فطر فرزند شهیدی که گل به وی تقدیم کرد را پس از نماز در آغوش گرفت، بنابراین مردم افرادی که چنین اعمالی انجام دهند را دوست دارند.

وی مردمی‌بودن را یکی از صفات برجسته شهید سلیمانی دانست و ادامه داد: مسئولان کشور اگر دل در گرو خدمت به مردم داشته و از مردم، در مردم و همه جا با مردم باشند، مردم هم آنها را دوست خواهند داشت اما برخی خود را بر مردم می‌دانند.

کد خبر 631001

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.