زلزله‌های ۱۲ ساعت گذشته در کشور

طی ۱۲ ساعت گذشته، زمین‌لرزه‌هایی در مقیاس‌های مختلف هرمزگان، مازندران، کرمان و خراسان شمالی را لرزاند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، براساس اعلام مرکز لرزه‌نگاری کشور، ساعت ۱۹:۰۵ روز گذشته _دوشنبه دوازدهم دی‌ماه_ زلزله ۳.۲ ریشتری شهر دیباج در استان سمنان را لرزاند، این زلزله در عمق ۱۰ کیلومتری زمین ثبت شده است.

این زلزله ۱۵ کیلومتری دیباج، ۲۵ کیلومتری مجن و ۲۷ کیلومتری دامغان در استان سمنان رخ داده و طول جغرافیایی آن ۵۴.۳۸۸ درجه شرقی و عرض جغرافیایی آن ۳۶.۴۰۳ درجه شمالی بوده است.

این زمین‌لرزه هشت پس‌لرزه داشته است، بزرگ‌ترین آن ساعت ۲۰:۵۸ شهر دیباج استان سمنان را به بزرگی ۳.۹ ریشتری لرزانده و در عمق هشت کیلومتری زمین ثبت شده است.

زلزله ۳.۳ ریشتری بندرچارک لرزید

ساعت ۲۲:۵۸ روز گذشته زلزله ۳.۳ ریشتری بندر چارک استان هرمزگان را لرزاند، این زلزله در عمق ۱۰ کیلومتری زمین ثبت شده است.

این زلزله ۱۰ کیلومتری بندر چارک، ۳۰ کیلومتری جناح و ۳۳ کیلومتری جزیره کیش در استان هرمزگان رخ داده و طول جغرافیایی آن ۵۴.۱۷۸ درجه شرقی و عرض جغرافیایی آن ۲۶.۷۷۰ درجه شمالی بوده است.

زمین‌لرزه مازندران را لرزاند

ساعت ۲۳:۲۴ زلزله ۲.۵ ریشتری پل سفید در استان مازندران را لرزاند، این زلزله در عمق ۱۷ کیلومتری زمین ثبت شده است.

این زلزله ۱۴ کیلومتری پل سفید، ۲۱ کیلومتری زیرآب و ۳۱ کیلومتری کیاسر در استان مازندران رخ داده و طول جغرافیایی آن ۵۳.۲۱۱ درجه شرقی و عرض جغرافیایی آن ۳۶.۱۴۸ درجه شمالی بوده است.

زلزله ۳.۲ ریشتری بم را لرزاند

ساعت ۰۰:۱۱ بامداد امروز _سه‌شنبه سیزدهم دی‌ماه_ زلزله ۳.۲ ریشتری شهرستان بم در استان کرمان را لرزاند، این زلزله در عمق ۱۴ کیلومتری زمین ثبت شده است.

این زلزله یک کیلومتری بم، هفت کیلومتری بروات و ۲۹ کیلومتری نظام‌شهر در استان کرمان رخ داده و طول جغرافیایی آن ۵۸.۳۵۳ درجه شرقی و عرض جغرافیایی آن ۲۹.۱۰۴ درجه شمالی بوده است.

اسفراین لرزید

ساعت ۰۰:۳۳ بامداد امروز زلزله ۳.۴ ریشتری شهر اسفراین در استان خراسان شمالی را لرزاند، این زلزله ۱۰ کیلومتری زمین ثبت شده است.

این زلزله ۲۰ کیلومتری اسفراین و ۳۹ کیلومتری سنخواست در استان خراسان شمالی و ۴۰ کیلومتری ریواده در استان خراسان رضوی رخ داده و طول جغرافیایی آن ۵۷.۲۸۹ درجه شرقی و عرض جغرافیایی آن ۳۷.۱۱۸ درجه شمالی بوده است.

کد خبر 630993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.