اختلاف برای ورزشگاهی در قلب شهر!

ورزشگاه باقدمت تختی اصفهان که در قلب این شهر واقع شده، پس از واگذاری از طریق مزایده اختلاف‌هایی را بین اداره کل ورزش‌وجوانان استان اصفهان، هیئت فوتبال و باشگاه تام به وجود آورده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ورزشگاه تختی همواره به‌عنوان یکی از اماکن ورزشی اصفهان محسوب می‌شود که از گذشته تاکنون، میزبان مسابقات رسمی همچون جام تخت جمشید، لیگ آزادگان، لیگ دسته دوم و سوم فوتبال کشور بوده است و اهالی ورزش استان اصفهان پس از ورزشگاه نقش جهان و فولادشهر، برای این استادیوم اهمیت فراوانی قائل هستند.

مدتی پیش با نظر اداره کل ورزش‌وجوانان اصفهان، استادیوم تختی به مزایده گذاشته شد و باشگاه تام، امتیاز این زمین ورزشی را در اختیار گرفت اما پس از این اتفاق، شنیده شد که هیئت فوتبال استان اصفهان اجازه برگزاری هرگونه مسابقه را در استادیوم تختی نمی‌دهد. همین موضوع موجب شد تا اختلاف‌نظرهایی بین اداره کل ورزش‌وجوانان، هیئت فوتبال استان و باشگاه تام به وجود آورد.

این درحالی است که مدیرعامل باشگاه تام معتقد است که در مدت زمان راکد بودن ورزشگاه تختی، زیان زیادی را متحمل شده و علی‌رغم تاییدیه‌های اداره کل ورزش‌وجوانان، هیئت فوتبال استان مخالف جدی فعالیت‌های این مدیر ورزشی و باشگاه تحت اختیارش است.

خبرنگار ایمنا برای بررسی دقیق این مسئله گفت‌وگویی با نمایندگان اداره کل، هیئت فوتبال و باشگاه تام داشت که در ادامه می‌خوانید:

نزدیک به ۲۰۰ بازی کشوری در این ورزشگاه انجام شده است

محمد ساعدی، مدیرعامل باشگاه تام درباره مزایده استادیوم تختی و عدم استفاده از آن اظهار کرد: بعد از فولاد شهر و نقش جهان سومین استادیوم مورد تأیید کشور استادیوم نقش جهان است. باشگاه ما در مزایده استادیوم تختی این ورزشگاه را به مبلغ یک میلیارد و چهارصد و چهل و چهار میلیون برنده شد. این ورزشگاه پنجم آذرماه باید به ما داده می‌شد اما به دلیل اینکه ساختمان اداری و داوری آماده نبود، از تحویل آن خودداری کردم. سرپرست وقت اداره کل ورزش و جوانان شهرستان اصفهان دو روز بعد به من گفت طبق صورت جلسه کمیسیون ماده ۸۸ که مصوبه آن مبنی تحویل ساختمان به بنده بود قرار شد روز شنبه این ساختمان در اختیار ما قرار داده شود. حتی به ما اعلام شد استادیوم را می‌توانید تحویل بگیرید اما ساختمانی به اینجانب تحویل داده نشد.

وی افزود: البته جواد محمدی، مدیرکل ورزش‌وجوانان به دلیل اینکه از اهالی فوتبال است، برای وضعیت استادیوم تختی پیگیری لازم را انجام داد و آگاهی داشت که نزدیک به ۲۰۰ بازی کشوری در این ورزشگاه انجام شده است. یک بازی در سطح دسته سه کشور در این استادیوم انجام شد و ما از برگزاری تقابل بعدی این تیم به دلیل اینکه مدیران باشگاه قراردادی منعقد نکرده بودند و به لحاظ قانونی ایراد داشت جلوگیری کردیم؛ از فردای همان روز هیئت فوتبال به تیم‌هایی که قصد داشتند در این ورزشگاه مسابقه برگزار کنند اطلاع می‌داد که استادیوم تختی مورد تأیید ما نیست و دلیل این موضوع ارتباط نزدیک مدیر عامل آن باشگاه با مدیر هیئت فوتبال استان اصفهان بود!

ضرر و زیان زیادی می‌پردازیم اما کسی جواب نمی‌دهد

مدیرعامل باشگاه تام با تشریح پیگیری‌های خود در هیئت فوتبال عنوان کرد: در هفته‌های گذشته و روزهای گذشته با هیئت فوتبال اصفهان نامه‌نگاری‌هایی داشتم و یک ملاقات حضوری هم با طاهری، رئیس هیئت فوتبال استان داشتم؛ هنگامی که از وی دلیل این مسئله را پرسیدم، گفت اصلاً از چنین موضوعی اطلاع نداشته‌، در صورتی که کمیته مسابقات اعلام کرده بود به دلیل دستور از بالا، اجازه برگزاری رقابت در این ورزشگاه را نمی‌دهند و حتی نگذاشتند مسابقات فینال شهرداری و یک دیدار تیم آذرخش در این استادیوم برگزار شود.

وی ادامه داد: درحال‌حاضر روزانه ۱۰ میلیون تومان ضرر می‌دهم؛ ضمن اینکه همان ابتدای کار مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان برای این استادیوم هزینه کردم و آبیاری زمین چمن که حتی لوله‌های آن را هم برده بودند، برای ما نزدیک به ۵۰ میلیون تومان هزینه داشت؛ از طرفی جوشکاری‌های اطراف ورزشگاه را هم با هدف ارتقای امنیت انجام دادیم؛ علی‌رغم زیان‌هایی که داریم هنوز مسئولان هیئت فوتبال دلایل خود را برای رد کردن این ورزشگاه اعلام نکرده‌اند. هیئت فوتبال از باشگاه‌های خصوصی حمایت نمی‌کند و ورودی‌های مسابقات بسیار زیاد و حق انتقال‌هایی نزدیک به ۱۵ میلیون تومان دریافت می‌کند؛ حتی سهمیه‌های سنگین باعث شده باشگاه‌های خصوصی تا مرز ورشکستگی بروند.

هیئت فوتبال به دلیل متولی بودن اجازه کار به ما نمی‌دهد

ساعدی درخصوص جلسات برگزار شده بین اداره کل و هیئت فوتبال اصفهان تصریح کرد: اداره کل تمام نامه‌های تأیید استادیوم را به بنده داده‌اند اما هیئت فوتبال به دلیل متولی بودن اجازه برگزاری مسابقه و اجاره دادن زمین این ورزشگاه برای تمرین را نمی‌دهد؛ از نظر بنده دلیل این کار خصومت است زیرا این استادیوم را با هدف احیا از طریق مزایده تحویل گرفته‌ام، باشگاه تام را بعد از ۳۰ سال احیا کردم و ۱۲ رده سنی و حتی بانوان برای این باشگاه در سطح کشور بازی می‌کنند اما هیئت فوتبال ترمز کار ما را کشیده است.

وی افزود: اداره کل ورزش و جوانان با ما مشکلی ندارد؛ به هیئت فوتبال نامه زده‌ام که دلیل عدم تأیید خود را بگوید اما طاهری هنوز پاسخ درخواست ما را نداده و این دومین نامه‌ای بوده که من برای وی ارسال کرده‌ام؛ مطمئن باشید اگر جواب ندادند، به وزارتخانه مراجعه می‌کنم و تا آخر پیگیر این قضیه می‌مانم.

سخت گیری‌های هیئت فوتبال اصفهان به دلیل مالکیت بخش خصوصی است!

مهدی اعراب، سرپرست معاونت توسعه منابع و پشتیبانی اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان درباره موضع اداره کل ورزش و جوانان نسبت به وضعیت استادیوم تختی اظهار کرد: تصمیم‌گیری برای برگزارنشدن مسابقه در ورزشگاه تختی برعهده هیئت فوتبال استان اصفهان است و امکان دارد دلیل این سختگیری، واگذار شدن استادیوم به بخش خصوصی باشد. در هر حال ما نامه‌نگاری‌های لازم با مسئولان هیئت فوتبال را داشته‌ایم و از آن‌ها در خواست کرده‌ایم دلایل خود را برای این تصمیم بیان کنند اما همچنان پاسخ صریح و روشنی به ما داده نشده است؛ همچنین باید بگویم تأیید استانداردها برعهده اداره کل نیست اما رایزنی‌های لازم برای برطرف کردن این مشکل را انجام می‌دهیم چراکه ساعدی از طریق مزایده این ورزشگاه را در اختیار گرفته و نگهداری از زمین چمن آن واقعاً دشوار است.

وی با اشاره به وضعیت سالن پیروزی افزود: یک سری اماکن از قبل در اختیار هیئت‌های ورزشی بوده اما درحال‌حاضر متفرقه هستند و مالک آن‌ها اداره کل بوده و در برخی مواقع از طریق هماهنگی‌های لازم هزینه‌هایی برای این اماکن در نظر گرفته شده است. دوستانی که در مزایده‌های شرکت می‌کنند، قبل از حضور در این مراسم بررسی‌های درست را نسبت به محل مورد نظر انجام نمی‌دهند، درصورتی که پیش از هر چیز باید از ما استعلام بگیرند. برای ورزشگاه پیروزی هزینه‌های زیادی شده و از ابتدا قرار نبود این سالن در اختیار برنده مزایده قرار بگیرد؛ شرکت‌کنندگان باید اطلاعات لازم را کسب کنند، ما نیز موظف به پاسخ‌گویی هستیم.

امیدواریم برای حل مشکل کار به مراجع قضائی نکشد

سرپرست معاونت توسعه منابع و پشتیبانی با تشریح مالکیت سالن‌های ورزشگاه تختی عنوان کرد: طبقه پایین و یک دفتر مصوب در استادیوم تختی متعلق به ساعدی و باشگاه تام است؛ در تلاش هستیم به طور مسالمت آمیز و بدون درنظرگرفتن شرایط قضائی و حقوقی، این مشکل را برطرف کنیم اما اگر هیئت فوتبال تصمیم دیگری داشته باشد، اداره کل برای احقاق حق کسانی که در مزایده برنده شده‌اند، تلاش خواهد کرد و امیدواریم این درگیری به مراجع قضائی کشیده نشود.

وی تصریح کرد: فدراسیون و هیئت‌های فوتبال در استان‌ها به واسطه اساس‌نامه استقلال عمل دارند که گاهاً در تضاد با سیاست‌های استان قرار می‌گیرد، نمونه بارز آن ورزشگاه تختی است که تا سال گذشته در آن مسابقه برگزار می‌شده اما امسال نمی‌تواند پذیرای رقابت‌ها باشد. درهرحال این مسائل اشکال‌هایی را به وجود می‌آورد و امیدوارم از طریق تعامل مشکلات به وجود آمده برطرف شود، زیرا اگر این اتفاق نیفتد به نفع هیچ‌کس نیست؛ در آخر نیز از کسانی که در مزایده شرکت می‌کنند تقاضا دارم پیش از قیمت‌گذاری همه موضوعات مرتبط را مورد بررسی قرار دهند تا این دسته از مشکلات ایجاد نشود.

تاکید ما روی مسابقات کشوری و استانی است

مهدی عارفیان، رئیس سازمان مسابقات هیئت فوتبال استان اصفهان درخصوص دلایل هیئت فوتبال برای جلوگیری از برگزاری مسابقه در ورزشگاه تختی اظهار کرد: این موضوع از دو جنبه قابل بررسی است؛ ابتدا درمورد ادعای باشگاه تام نسبت به نامه‌نگاری با هیئت فوتبال باید بگویم که ساعدی یک نامه در تاریخ سوم دی‌ماه خطاب به طاهری نوشت و کارمند این باشگاه نامه را به واحد مسابقات ورزشگاه تختی رساند، ما نیز اعلام کردیم به دلیل اینکه شما خطاب به طاهری نامه ارسال کردید باید آن‌را تحویل دبیرخانه بدهید. در تاریخ دهم دی‌ماه، رئیس هیئت فوتبال نامه‌ای را به ما ارجاع داد و گفت که نظر خود را درباره برگزاری مسابقه در ورزشگاه تختی بیان کنید، بنده نیز یک سری ایرادهای جزئی این استادیوم را اطلاع دادم.

وی افزود: در چند روز گذشته اتوماسیون هیئت فوتبال قطع بوده و دیروز پاسخ نامه را ارسال کردیم؛ روزهای گذشته این مسئله را به ساعدی هم گفتم و به صورت دستی، نامه را ارجاع دادم و اصلاً بحثی درباره برگزارنشدن مطرح نشده است. وی درخواستی داشت و ما هم ایرادهای جزئی استادیوم تختی را بیان کردیم تا نسبت به برطرف کردن آن اقدام کنند. تنها تاکید ما روی برگزاری مسابقات کشور و استان است و کاری به انجام تمرین یا اجاره آن نداریم؛ باید بگویم این مشکلات از دو سال گذشته وجود داشته و در سال‌های قبل هم رقابت‌هایی که در این ورزشگاه انجام شده، مجموعاً به عدد ۱۰ هم نرسیده است‌.

باشگاه تام باید مسئولیت امنیت مسابقات را تقبل‌کند

رئیس سازمان مسابقات هیئت فوتبال استان اصفهان با اشاره به ایرادات ورزشگاه تختی عنوان کرد: یک سری مشکلات فیزیکی همچون، محدود بودن فضای رختکن و نبودِ رختکن‌های تجهیز شده برای داوران و ناظران، از مهم‌ترین ایرادهای این ورزشگاه است؛ به غیر از آن استادیوم تختی تعداد کمی نیمکت دارد درصورتی که نفرات تیم‌ها حداقل بیست‌نفره هستند؛ نکته سوم درخصوص این ورزشگاه ساعت برگزاری مسابقات است زیرا تمام رقابت‌های بعدازظهر پیگیری می‌شوند اما استادیوم تختی در این ساعات در اختیار تیم‌های آموزشی است و ترافیک سنگین پارکینگ‌ها از مشکلات ورزشگاه تختی محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: به دلیل این شرایط باشگاه تام باید مسئولیت حفظ امنیت بازیکنان، عوامل و تیم داوری را بپذیرد تا اجازه برگزاری مسابقات را دریافت کند؛ این مسائل تنها مربوط به باشگاه تام نیست و شامل تمام بهره‌برداران است. در این بین هیچ موضعی وجود نداشته و فکر می‌کنم سوءتفاهمی به وجود آمده؛ مسئولیت برگزاری مسابقات در اصفهان برعهده هیئت فوتبال است؛ فکر نمی‌کنم دلایل ما غیرمنطقی بوده باشد و ایرادهای وارد شده به این استادیوم کاملاً واضح است.

باشگاه سپاهان نیز با همین مشکلات مواجه بود

مهدی عارفیان در تشریح برگزاری مسابقات سپاهان طی سال گذشته خاطرنشان کرد: از سال گذشته ما این مسائل را به باشگاه فولاد مبارکه سپاهان هم گوشزد کردیم و تنها ۴ یا ۵ مسابقه به اجبار و تحت شرایط خاص در رده سنی زیر سیزده سال در استادیوم تختی برگزار شد. درصورتی‌که مدیران سپاهان نیز برای این ورزشگاه هزینه کرده بودند اما اطلاع داشتند این چمن شرایط میزبانی از رقابت‌های رده بالاتر را ندارد. تعداد مسابقات رسمی برگزار شده در ورزشگاه در سال گذشته به عدد ۱۰ هم نرسید و عملاً خود هیئت فوتبال اصفهان هم توانایی استفاده از این استادیوم را نداشت در صورتی که می‌توانست با اجاره دادن آن کسب درآمد کند.

وی افزود: هدف ما سنگ‌اندازی نیست و مشکلاتی که تذکر داده‌ایم، مواردی ساده است؛ باشگاه تام در صورت برطرف کردن این ایرادهای جزئی می‌تواند از استادیوم تختی استفاده کند.

کد خبر 630988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.