تعرفه صددرصدی صادرات، پیاز را ارزان کرد

یک فعال بازار میوه‌وتره‌بار گفت: فعلا صادرات پیاز متوقف شده و قیمت آن در حال ریزش است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، طی چند روز اخیر، قیمت پیاز در بازار افزایش قابل توجهی داشته است، حتی اخباری مبنی بر یک دلاری شدن قیمت هرکیلو پیاز نیز مخابره شد.

در این خصوص فعالان و مسئولان مربوطه علت این افزایش قیمت را صادرات بی‌رویه این محصول مطرح کردند، به همین دلیل روز گذشته مسئولان وزارت جهاد کشاورزی تعرفه صددرصدی بر صادرات این محصول وضع کردند تا با جلوگیری از صادرات، قیمت پیاز در داخل کشور متعادل شود.

در این خصوص رسول آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: قیمت پیاز به دلیل افزایش صادرات رو به گرانی بود به طوری که نرخ آن به هرکیلو ۱۸ هزار تومان رسید.

وی افزود: از روز گذشته که اخباری از توقف صادرات منتشر شد، قیمت‌ها کاهشی شده به طوری که اکنون هر کیلو پیاز ۱۶ هزار تومان عرضه می‌شود و به مرور هم ارزان‌تر خواهد شد؛ همچنین فراوانی این محصول به شکل چشمگیری افزایش پیدا کرده است.

این فعال در ارتباط با انتشار اخباری مبنی بر افزایش قیمت تا ۴۰ هزار تومان تصریح کرد: قیمت پیاز بستگی به نوع آن و محل خرید دارد اما گرانی این محصول در بازار مرکزی تا ۱۸ هزار تومان هم پیش رفت؛ ممکن است برخی از فروشگاه‌های خاص این محصول را با قیمت بالاتر عرضه کرده باشند.

آقایی در پاسخ به این پرسش که پیاز ایران به کجا صادر می‌شود؟ گفت: قطر، امارات، عراق، پاکستان و افغانستان از کشورهای خریدار هستند.

به گفته وی، پیاز محصولی است که با وجود تولید آن در اصفهان، از دیگر استان‌ها هم وارد می‌شود زیرا پیاز اصفهان زرد و برای تأمین انواع نیازها پیاز قرمز و سفید هم وارد اصفهان می‌گردد.

این فعال بازار میوه و تره‌بار گفت: فعلاً صادرات پیاز متوقف شده و قیمت آن در حال ریزش است.

کد خبر 630967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.