کمترین پاداش یاران حاج قاسم شهادت بود

آن‌قدر یاران پاک و باوفا دورتادور حاج قاسم دیدم که کمترین پاداش آن‌ها نزد خداوند شهادت بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بر اساس یادداشتی از سید احمد علوی، عضو شورای اسلامی شهر تهران، «در ایام شهادت حضرت زهرا (س) و هم‌زمان با سالگرد شهادت سردار دل‌ها توفیق شد سری به کرمان به‌ویژه روستای قنات ملک، محل تولد و تحصیل اولیه سردار، بزنیم؛ روستایی حدوداً ۲۰۰ کیلومتر دورتر از شهر کرمان و در پای کوهی که معلوم بود سال‌های دور ایل سلیمانی در آنجا مستقر شده است، با جاده‌ای پرپیچ‌وخم و کم‌رفت‌وآمد و مدرسه‌ای که مشخصاً ده‌ها سال از عمر آن می‌گذشت و هنوز ده‌ها سلیمانی در آن و آن هم چند پایه در یک کلاس در حال تربیت بودند و مردمانی که با وجود محرومیت، سفره نانشان را با میهمانان حاجی تقسیم می‌کردند.

در مسیر با خودم فکر می‌کردم که اگر از این سفر سخت ولی دلچسب توشه‌ای برگیریم همین است که برای مؤثر واقع شدن در عالم و کشور لازم نیست حتماً ساکن و متولد شهر و منطقه‌ای خاص باشیم، حتماً لازم نیست در مدرسه و دانشگاهی خاص تحصیل کرده باشیم، حتماً لازم نیست از خانواده‌ای با شرایط خاص مالی و رفاهی باشیم. اگر چنین نبود، نباید حاجی از روستایی دورافتاده در زیر کوه‌های کرمان به چنین جایگاه جهانی و بین‌المللی‌ای برسد که دنیا را متأثر از خود کرده است. با خودم فکر می‌کردم اراده خالصانه، همت و عزم، و توسل به خداوند و نان حلال پدر و مادر و خیلی چیزهای دیگر که ما نمی‌دانیم، حاجی را به ژنرالی تبدیل کرد که نجات جهان از شر داعش فقط یکی از کارهای او برای بشر بود.

وقتی به حسینیه بیت الزهرا (س) و مزار پاک آن شهید جان‌فدا رفتم، آن‌قدر یاران پاک و باوفا دورتادور حاج قاسم دیدم که کمترین پاداش آن‌ها نزد خداوند شهادت بود. دریافتم که حاج قاسم کادرسازی و تربیت یاران خویش را در محضر حضرت زهرا (س) و ائمه اطهار (ع) و با مدد آن بزرگواران پیش برد و این‌چنین در عالم مؤثر واقع شد.

آری، گاهی لازم است سفر کنی و خودت را در جایگاه آن افراد قرار دهی تا کمی بتوانی عظمت جایگاه آن‌ها را درک کنی و قدرشان را بهتر بدانی.»

کد خبر 630962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.