غیرحضوری‌شدن مدارس آسیبی جدی به آموزش دانش‌آموزان

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان اصفهان گفت: درصدد هستیم که آموزش در هیچ مقطعی با مشکل و تعطیلی مواجه نشود، چراکه با همه‌گیری کرونا و برگزاری کلاس‌های غیرحضوری، نتایج کارشناسان و مشاوره نشان داد که کلاس‌های مجازی آسیب‌ فراوانی به آموزش دانش‌آموزان وارد می‌کند.

محمدرضا ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به اینکه این روزها با پدیده آلودگی هوا مواجه شدیم، اظهار کرد: درحال‌حاضر تداوم موضوع آلودگی هوا و گاهی بارش برف و باران در بعضی مناطق اصفهان، منجربه برپایی غیرحضوری مدارس شده است اما هیچ‌گونه تمایلی به حضور مدت‌دار دانش‌آموزان در فضای مجازی نداریم.

وی افزود: درصدد هستیم که آموزش دانش‌آموزان در هیچ مقطع تحصیلی با مشکل و تعطیلی مواجه نشود، چراکه با همه‌گیری کرونا و برگزاری کلاس‌های غیرحضوری نتایج کارشناسان و مشاوره نشان داد که کلاس‌های مجازی آسیب فراوانی به آموزش دانش‌آموزان وارد می‌کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان درباره چگونگی فرایند تدریس مجازی در روزهای تعطیلی با شرایط نامساعد جوی یا آلودگی هوا، گفت: در برگزاری جلسه‌ای، بخشنامه‌ای برای تمام مدارس استان ابلاغ شده است که استفاده غیر از شبکه شاد، در آموزش مجازی مدارس مجاز نیست.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از مشکلات شبکه شاد رفع شده و ارتقا یافته است، اظهار کرد: این سامانه از شبکه‌های مؤثر در زمینه اطلاع‌رسانی و آموزش دانش‌آموزان است.

ابراهیمی با تاکید بر اینکه استفاده غیر از شبکه شاد در آموزش آنلاین، مجاز نیست، افزود: در شرایط خاص بیشتر تعطیلی‌ها برای مقاطع ابتدایی اعلام می‌شود و نیز مخاطرات حضور در فضای مجازی بدون نظارت والدین برای این گروه سنی بیشتر است و امکان دارد برخی از دانش‌آموزان گوشی تلفن همراه مجزا نیز نداشته باشند، مقرر شد مباحث آموزش آنلاین نداشته باشیم و معلمان مباحث تدریس را مطابق همان روز آماده و در گروه کلاسی برای استفاده محصلان قرار دهند.

وی ادامه داد: محتوای آموزشی در شبکه شاد توسط معلمان ثبت می‌شود و تکالیف مورد نظر برای معلم مربوطه ارسال خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با تاکید بر اینکه تمایلی به حضور مدت‌دار دانش‌آموزان در فضای مجازی نداریم، خاطرنشان کرد: بر اساس تجربه و پژوهش‌ها، آسیب حضور در فضای مجازی به مراتب بیشتر از نبود آن است.

کد خبر 630933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.