قبل از خرید آنلاین بلیط هواپیما این ۵ مورد را بررسی کنید

تجربه سفر هوایی و خرید بلیط هواپیما، این روزها به مدد اینترنت و بازارهای مجازی بسیار راحت‌تر از گذشته شده است. شما می‌توانید بدون نیاز به مراجعه حضوری بلیطی که می‌خواهید را خریداری کنید و به هر جای دنیا که می‌خواهید سفر کنید.

از آن‌جایی که خرید بلیط هواپیما، بویژه به صورت آنلاین، ظرافت‌های خاصی دارد، به همین توصیه می‌شود قبل از خرید آنلاین بلیط هواپیما این ۵ مورد را بررسی کنید تا سفر آرام و بدون دردسری را پشت سر بگذارید.

از اعتبار سایت و مرجع خریدتان مطمئن شوید

شما در حال خرید اینترنتی و برخط هستید؛ درنتیجه ممکن است ندانید دقیقا طرف حساب شما چه شخص حقیقی یا حقوقی است. با وجود اینکه خرید آنلاین کارها را بسیار آسان‌تر از گذشته کرده است؛ اما کلاهبرداران بسیاری در این بازارهای مجازی در کمین شما هستند. به همین خاطر، شایسته است پیش از هر خرید اینترنتی، از معتبر بودن سایتی که از آن خرید می‌کنید اطمینان کسب کنید. به همین منظور، توصیه ما به شما خرید از سفرمارکت است. شما می‌تواند به صورت معمولی در یک مرورگر به دنبال خرید بلیط آنلاین هواپیما باشید. در این صورت، تعداد زیادی سایت به شما نشان داده می‌شود. این اتفاق ممکن است کمی گیج‌کننده باشد. کدام سایت بهترین بلیط هواپیما را به فروش می‌رساند؟ کدام سایت بلیط هواپیما ارزان را ارائه می‌دهد؟ اما سفرمارکت یک بازار اینترنتی و موتور جستجو است که به شما تمام محصولات مرتبط با سفر و گردشگری را- مانند خرید بلیط هواپیما ارائه می‌دهد. برای خرید بلیط هواپیما، شما پس از مراجعه به این سایت و مشخص کردن زمان و مکان پروازتان، با فهرستی از چندین بلیط هواپیما مواجه می‌شوید که توسط سایت‌های مختلف به صورت مجزا به فروش می‌رسد؛ اما کار سفرمارکت این است که با جمع کردن این سایت‌ها در کنار یکدیگر، هم امکان مقایسه پروازها را برای شمای فراهم می‌کند، هم باعث می‌شود بتوانید امکان مقایسه قیمتی را نیز داشته باشید. این‌چنین با اطمینان کامل می‌توانید ارزانترین بلیط هواپیما ممکن را خریداری نمایید.

به فرودگاه مقصد هواپیما توجه کنید

قبل از خرید آنلاین بلیط هواپیما این ۵ مورد را بررسی کنید

در حقیقت این نکته برای افرادی است که قصد سفر به خارج از مرزهای کشور دارند؛ زیرا در کشور ما به جز تهران که دو فرودگاه دارد و یکی از آن‌ها صرفا برای پروازهای خارجی است، باقی شهرها تنها یک فرودگاه دارند. برخی از شهرهای بزرگ تنها یک فرودگاه فعال ندارند؛ بلکه دست کم دو فرودگاه فعال در آن‌ها به چشم می‌خورد. هنگام رزرو بلیط باید به این نکته توجه داشته باشید که فرودگاه مقصد کدام فرودگاه است. مثلا در شهر مونیخ آلمان فرودگاه‌های «مونیخ»، «تگل» و «شونفلد» وجود دارد و اگر شما قصد سفر به این شهر را دارید، باید به این نکته توجه کنید. یا در مثالی دیگر، برای سفر به استانبول باید درنظر داشته باشید که استانبول از فرودگاه‌های «استانبول» و «صبیحه گوکچن» برخوردار است. پس حواستان باشد که به فرودگاه مقصد پروازتان بی‌توجه نباشید. البته یادآوری این نکته ضروری است که حتی در مواقعی که قصد دارید شهر مبدأ را مشخص کنید هم توجه به این مسئله اهمیت دارد. گاهی اوقات شما در یک کشور دیگر هستید و قصد بازگشت به کشور خودتان را دارید. این اتفاق بیشتر در مواقعی که در سفر هستید پیش می‌آید. در این حالت هم باید توجه کنید که به فروگاهی که هواپیمای شما در آن است بروید و دچار اشتباه نشوید.

بلیط‌ها چارتری را ازدست ندهید

آیا به دنبال ارزانترین بلیط هواپیما هستید؟ پس پیش از خرید آنلاین بلیط هواپیما، به بلیط‌های چارتری توجه کنید. بلیط چارتری چیست؟ هنگام خرید از سایت سفرمارکت، ممکن است با یک عبارت کوچک در کنار بلیط‌ها مواجه شده باشید: چارتری. گاهی اوقات ایرلاین‌ها، هواپیماهای خود را به آژانس‌های گردشگری یا هولدینگ‌های مختلف اجاره می‌دهند و هواپیما به حالت چارتر یا اجاره در می‌آید.

اگر شرکت چارترکننده تا روز حرکت هواپیما نتواند تمام بلیط‌ها را به فروش برساند، اقدام به فروش بلیط‌ها به افراد عادی می‌کند. مثلا اگر شرکت چارترکننده یک آژانس مسافرتی باشد و نتواند تورهای خود را بفروشد، به جهت اینکه در صورت عدم کسب سود، ضرر نکند و دست کم پول معمولی حاصل از فروش صندلی‌ها را به دست آورد، فروش باقی صندلی‌ها را به عهده ایرلاین مربوطه می‌گذارد. چنین بلیط‌هایی معمولا قیمت بسیار پایین‌تری دارند و تا لحظه آخر کمتر هم می‌شوند. تفاوت بلیط چارتری با بلیط سیستمی در این است که بلیط چارتری برای کودکان هم به قیمت بزرگسالان ارائه می‌شود. نیز امکان کنسل کردن بلیط چارتری وجود ندارد و در صورت لغو پرواز، هیچ پولی به شما عودت نمی‌شود.

کلاس پروازی

کلاس پروازی مربوط به تقسیم امکانات یک هواپیما به مسافران- با توجه به پولی که پرداخت می‌کنند- است. به این منظور در حالت کلی هواپیما به سه بخش تقسیم می‌شود: کلاس اقتصادی (Economy class)، کلاس تجاری (Business class) و کلاس درجه یک (First class). به طبع امکاناتی که مسافران دو بخش تجاری و درجه یک دریافت می‌کنند، اعم از صندلی‌های بزرگ‌تر و با فاصله بیشتر، مانیتور و وعده غذایی بیشتر و بهتر، ناشی از پول بیشتری است که پرداخت می‌کنند. شما پیش از خرید بلیط هواپیما باید در نظر داشته باشید که قصد دارید مسافر کدام کلاس پروازی باشید. بیشتر افراد ترجیح می‌دهند با هزینه کمتری سفر کنند و به همین خاطر بهترین گزینه برای آن‌ها کلاس اکونومی است. بیشتر ایرلاین‌های ایرانی مقل ماهان، ایران ایر، آسمان و غیره، از دوکلاس اکونومی و بیزنس برخوردارند و کمتر پروازی بلیط کلاس درجه یک نیز دارد. در سفرمارکت فیلتر کلاس بر روی کلاس اوکونومی تنظیم شده است. شما اگر مایل هستید با کلاس پروازی دیگری سفر کنید، باید فیلتر نوع کلاس پروازی را به خواست خودتان تنظیم کنید.

شهرت خطوط هوایی اعتبار

قبل از خرید آنلاین بلیط هواپیما این ۵ مورد را بررسی کنید

شهرت یک ایرلاین، از خدمات مشتری گرفته تا امکانات رفاهی در پرواز را در بر می‌گیرد. اگر اولین باری است که سفر هوایی را انتخاب می‌کنید یا هنگامی که قصد دارید با یک خط هوایی جدید پرواز کنید، قبل از اینکه تعهدات پرداخت را به جا آورید، کمی تحقیق کنید. اینکه کارمندان این خط هوایی چگونه با مشتریان خود رفتار می‌کنند؟ آیا به همان میزان که در فروش بلیط خوش‌برخورد هستند، هنگام درخواست استرداد پول هم برخورد مناسبی دارند؟ آیا امکاناتی که در هواپیما در اختیار مسافران قرار می‌دهند کافی است؟ میزان تصادفاتی که این شرکت هواپیمایی داشته چه تعداد بوده است؟ آیا در زمان شیوع بیماری‌های مختلف تدابیر مناسبی می‌اندیشند و سوالاتی از این دست. توجه به این نکته‌ها باعث می‌شود با آرامش خاطر بیشتری به سفر خود بپردازید.

کلام آخر:

سفر با هواپیما به نسبت سفر با قطار یا اتوبوس جزئیات و نکات ریز بیشتری دارد. در یک سفر هوایی شما باید پیش از سفر اطلاعات بسیاری دریافت کنید. اینکه میزان بار مجازی که می‌توانید با خود به همراه ببرید چقدر است؟ چگونه باید وسایلتان را بسته‌بندی کنید؟ بردن کدام وسیله غیرمجاز است؟ مسیر رفت‌وآمد به فرودگاه‌ها چگونه است و ... اما پیش از خرید آنلاین بلیط هواپیما نکات دیگری هم اهمیت دارد. شما پیش از همه باید مراقب کلاهبرداران اینترنتی باشید و از یک مرجع بسیار معتبر خرید کنید. از همین رو است که ما در این مقاله سفرمارکت را به شما پیشنهاد دادیم. برای مقایسه قیمت بلیط هواپیما و خرید از سفرمارکت می‌توانید به نشانی اینترنتی WWW.SAFARMARKET.COM مراجعه کنید یا اینکه با دریافت اپلیکیشن سفرمارکت، از امکانات آن بیشتر و بهتر استفاده کنید.

کد خبر 630931

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.