دورکاری بعضی ادارات اصفهان/ مدارس برای چهارشنبه هم تعطیل شد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: با تصویب کمیته شرایط اضطرار آلودگی هوای استان اصفهان، کلاس‌های درس در تمام مقاطع تحصیلی مدارس و دانشگاه‌ها در اصفهان و بعضی شهرستان‌ها در روزهای سیزدهم و چهاردهم دی‌ به‌صورت غیرحضوری خواهد بود.

منصور شیشه‌فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به تداوم شرایط آلودگی هوا و قرارگیری شاخص کیفیت هوای اصفهان و بعضی مناطق در شرایط ناسالم اظهار کرد: کمیته شرایط اضطرار آلودگی هوای استان اصفهان با در نظر گرفتن تقاضای دانشگاه علوم پزشکی، کلاس‌های درس تمام مقاطع تحصیلی دانشگاه‌ها و مدارس در مناطق شش‌گانه آموزش و پرورش اصفهان، فلاورجان، خمینی‌شهر، برخوار، مبارکه، شاهین‌شهر، نجف‌آباد و مهردشت، زرین‌شهر، فولادشهر، سجزی، کاشان و آران و بیدگل در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه دی‌ماه را غیرحضوری و فعالیت مهدهای کودک، پیش‌دبستانی و آموزش استثنایی در این مناطق را تعطیل اعلام کرد.

وی اضافه کرد: مطابق با تصمیم این کمیته، تعدادی از کارکنان ادارات و دستگاه‌های اجرایی که در گروه‌های حساس و پرخطر قرار دارند، ازجمله کارکنانی که به بیماری‌های قلبی، عروقی، ریوی مزمن و بیماری‌های زمینه‌ای مبتلا هستند، زنان باردار و کارکنان خانم دارای فرزند دبستانی و زیر شش سال، در دو روز سیزدهم و چهاردهم دی‌ماه به‌صورت دورکاری انجام خدمت خواهند کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: طرح محدودیت تردد خودروهای با پلاک زوج و فرد در شهر اصفهان در این دو روز از در منزل اجرایی خواهد شد.

وی افزود: مطابق با تصمیم این کمیته، ایستگاه‌های سلامت با هدف اطلاع‌رسانی، آموزش و ارائه خدمات مرتبط، در میادین بزرگ و پرترافیک شهرها توسط دانشگاه علوم پزشکی و جمعیت هلال احمر استان استقرار خواهند یافت.

شیشه‌فروش توصیه کرد شهروندان ضمن اجتناب از حضور در فضاهای باز و هسته‌های مرکزی و پرترافیک شهرها، در صورت لزوم به حضور در این اماکن از ماسک استفاده کنند.

وی گفت: در دو روز آینده، فعالیت واحدهای تولید شن و ماسه، آجر و آسفالت و نیز انجام هرگونه عملیات خاکبرداری در مناطق یادشده ممنوع است.

کد خبر 630929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.