رانندگان هنگام خرابی خودرو در جاده از علائم شبرنگ استفاده کنند

رئیس پلیس‌راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان وظایف رانندگان به هنگام خرابی خودروها حین تردد در جاده‌ها را براساس آیین‌نامه راهنمایی و رانندگی تشریح کرد.

سرهنگ اصغر زارع در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: بر اساس ماده ۱۱۴ آئین‌نامه راهنمایی و رانندگی هرگاه در راه‌ها خرابی غیرقابل پیش‌بینی برای هرنوع وسیله نقلیه موتوری ایجاد شود، راننده مکلف است آن را از مسیر عبور و مرور خارج کرده و در محل مناسبی که موجب سد راه و مزاحمت سایر وسایل نقلیه و عابران پیاده نباشد، متوقف کند.

وی ادامه داد: در این مورد و در سایر مواردی که وسایل، قادر به حرکت نباشد و انتقال آن به محل مناسبی مقدور نباشد، در صورت نبود نور کافی در راه، باید راننده به منظور آگاهی دادن به سایر رانندگان از علائم ایمنی شبرنگ یا فانوس و چراغ در ۷۰ متری وسیله نقلیه بگذارد.

رئیس پلیس‌راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: لازم است رانندگان برابر آئین‌نامه راهنمایی و رانندگی همیشه دو مثلث خطر یا احتیاط و سه چراغ الکتریکی به رنگ قرمز همراه داشته باشند، تا بتوانند در مواقع ضروری در راه‌ها از آن استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: به رانندگان توصیه می‌کنیم از آتش زدن لاستیک در سطح آسفالت جاده به منظور اطلاع و هشدار به سایر رانندگان عبوری، خودداری کنند تا موجب آلودگی محیط‌زیست و خسارت به جاده نشود.

کد خبر 630898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.