اعتبار ۱.۲ میلیارد تومانی برای روشنایی پارکینگ‌های اصفهان

رئیس اداره هماهنگی امور مناطق و سازمان‌های معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: در اصفهان ۳۸ پارکینگ وجود دارد که ۱۸ مورد آن طبقاتی است و حدود ۱.۲ میلیارد تومان اعتبار صرف روشنایی آن‌ها شده است.

مجید عموچی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به بهبود کیفیت روشنایی پارکینگ‌های عمومی سطح شهر، اظهار کرد: در راستای عملیات تعمیر و نگهداری پارکینگ‌های عمومی سطح شهر، قرار بود لایحه افزایش قیمت آن‌ها نیز تصویب شود، لذا اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان به نمایندگی از مردم درخواست‌هایی از جمله اصلاح روشنایی و موضوعات مربوط به هوشمندسازی و بهبود وضعیت پارکینگ‌های عمومی را مطرح کردند.

وی افزود: برنامه اصلاح روشنایی سیستم پارکینگ‌ها به‌طور مشخص مورد نظر قرار گرفت و در ۱۸ پارکینگ طبقاتی شهر اصفهان شامل پارکینگ‌های عمومی طالقانی، ارگ جهان‌نما، حکیم، کرمانی، خاقانی، احمدآباد، فرشادی، کوثر ولایت، سجاد، توحید، زیر گذر امام علی (ع)، هشت‌بهشت، وحید، هفتم محرم، جلفا و چمران تجهیزات روشنایی نصب و اصلاح شد.

رئیس اداره هماهنگی امور مناطق و سازمان‌های معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: در مجموع حدود ۱.۲ میلیارد تومان صرف روشنایی پارکینگ‌های عمومی مذکور شده است که از این لحاظ احتمال می‌رود پارکینگ‌های اصفهان در سطح کشور نمونه شناخته شود.

وی با بیان اینکه در اصفهان ۳۸ پارکینگ وجود دارد که ۱۸ مورد آن طبقاتی است، افزود: سیستم روشنایی بیشتر پارکینگ‌های طبقاتی اصلاح شده است، چراکه پارکینگ‌های روباز به طور معمول مشتری کمتری هنگام شب دارد یا نور آن‌ها از طریق نورافکن‌های اطراف تأمین شده است اما مشکل مهم در پارکینگ‌های طبقاتی و کافی نبودن روشنایی در طبقات زیرزمین آن‌ها بود، به خصوص که بانوان برای حضور در این مکان‌ها احساس ترس و دلهره داشتند.

عموچی ادامه داد: در حال حاضر از ۱۸ پارکینگ طبقاتی موجود در سطح شهر ۱۴ پارکینگ اصلاح روشنایی شده است و چهار مورد دیگر در حال انجام است، به عنوان مثال در پارکینگ حکیم ۲۵۰ لامپ مهتابی از نوع جدید پرنور نصب شده است و همکاران در حال ادامه کار هستند، همچنین پارکینگ‌هایی همچون پارکینگ احمدآباد و توحید هم‌اکنون در مرحله تعمیرات است.

وی گفت: در صدد هستیم از سال آینده فعالیت‌های دیگری همچون راه‌اندازی سیستم امکان رزرو پارکینگ از در منزل انجام شود تا اگر کسی تمایل به حرکت به نقطه خاصی از شهر دارد، نسبت به جای پارک خودروی خود اطمینان خاطر داشته باشد.

کد خبر 630841

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.