باید از تنگ‌نظری‌ها پرهیز شود تا شاهد اتفاقات خوبی در شهر باشیم

شهردار شهرکرد گفت: این شهر پتانسیل‌های زیادی دارد و دارای هویت، تاریخ، قدمت و فضای بکر است، اما تا به امروز از شهر غافل بوده‌ایم و نتوانسته‌ایم شهرکرد را به نقطه عطف برسانیم؛ لازم است از تنگ‌نظری‌ها پرهیز شود تا شاهد اتفاقات خوبی باشیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدحسین واحدیان امروز _دوشنبه دوازدهم دی‌ماه_ در نخستین جلسه دبیرخانه شهر ملی نمد، اظهار کرد: تمام دستگاه‌های متولی باید برای اجرای برنامه‌های شهر ملی نمد پای کار بیایند تا موضوع گردشگری در شهر نهادینه شود.

وی با بیان اینکه لازم است مسیر گردشگری فرهنگ و هنر ایجاد شود، افزود: طرح‌های بازآفرینی شهری باید فعال شود و در این راستا لازم است دستگاه‌های اجرایی به میدان بیایند.

شهردار شهرکرد با بیان اینکه ایجاد مسیر گردشگری موجب احیای بافت فرسوده شهر می‌شود، خاطرنشان کرد: فرصت‌های ایجاد شده در شهر را نباید از دست داد و باید از فرصت‌ها به نحو مطلوب استفاده کرد تا مسیر گردشگری به عنوان یک نقطه آغاز مدنظر قرار گیرد و نقش‌محور باشد.

واحدیان ادامه داد: باید اقدامات اساسی انجام شود و لازم است سازمان‌های مردم نهاد مطالبه‌گری داشته باشند تا ادارات نیز همکاری لازم را برای ایجاد مسیر گردشگری فرهنگ و هنر به عمل آورند.

وی با بیان اینکه نگاه ما به گردشگری باید استانی باشد، گفت: در شهرکرد قلعه چالشتر را داریم که ظرفیت خوبی برای جذب گردشگر است و باید سرمایه‌گذار برای سرمایه‌گذاری ترغیب شود، چنانچه از تنگ‌نظری‌ها پرهیز و اجرای برنامه‌های فرهنگی در سطح شهر پیش‌بینی شود، شاهد اتفاقات خوبی در سطح شهر خواهیم بود.

شهردار شهرکرد با اشاره به ضرورت اجرای طرح‌های پیشگیرانه، اضافه کرد: در طرح‌های جامع و تفصیلی علاوه بر حوزه‌های شهرسازی و گردشگری، باید به مسائل فرهنگی و اجتماعی نیز توجه کرد.

واحدیان تصریح کرد: لازم است در طرح‌های جامع و تفصیلی به اوقات فراغت جوانان و سکونتگاه‌های غیررسمی در شهر توجه شود تا بتوانیم از بروز آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کنیم. شهرکرد پتانسیل‌های زیادی دارد و دارای هویت، تاریخ، قدمت و فضای بکر است، اما تا به امروز از شهر غافل بوده‌ایم و نتوانسته‌ایم شهرکرد را به نقطه عطف برسانیم.

وی ادامه داد: شهروندان شهرکرد مردمانی فهیم، مظلوم با ذات و سرشت پاک هستند، اما نتوانسته‌ایم پاسخگوی نیاز شهروندان باشیم، چراکه شکاف زیادی میان شهروندان و مدیریت شهری وجود دارد و باید با دیدگاه اجتماعی و فرهنگی به مسائل نگاه کنیم.

کد خبر 630815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.