بی‌تفاوتی لالیگا نسبت‌به توهین‌های نژادپرستانه علیه وینسیوس

ستاره رئال‌مادرید در مسابقه اخیر تیمش مورد آزار و توهین‌های نژادپرستانه قرار گرفت.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا و به نقل از بی‌بی‌سی، «وینیسیوس جونیور» وینگر رئال‌مادرید می‌گوید که لالیگا درباره توهین‌های نژادپرستانه هیچ کاری انجام نمی‌دهد و برنامه‌ای برای پایان دادن به این رفتارها ندارد.

ملی‌پوش برزیلی در جریان پیروزی دو بر صفر دیدار روز جمعه مقابل رئال وایادولید مورد آزار نژادپرستانه هواداران قرار گرفت. در ماه سپتامبر هواداران اتلتیکو مادرید نیز شعارهای غیرقابل قبولی علیه این بازیکن ۲۲ ساله سر دادند.

وینیسیوس در رابطه با اتفاقات اخیر گفته است: نژادپرستان به بازی‌ها می‌روند و دیدارهای بزرگ‌ترین باشگاه جهان را از نزدیک تماشا می‌کنند و لالیگا همچنان هیچ کاری انجام نمی‌دهد. من با سر بالا به کار خود ادامه می‌دهم و پیروزی‌های خود و مادرید را جشن می‌گیرم. اما ظاهراً در نهایت انگار مقصر این برخوردها من هستم.

سخنگوی لالیگا پیش از این درباره رفتار زشت هواداران وایادولید اظهار کرد: سخنان نفرت‌انگیز جایی در لیگ ندارد؛ ما در حال بررسی بازی و حواشی آن هستیم و مانند همیشه در این موارد، با باشگاه‌ها و مقامات ذی‌صلاح برای شناسایی و محاکمه هر کسی که در چنین حرکات نفرت‌انگیزی نقش داشته باشد، همکاری خواهیم کرد.

لالیگا ویدئوهای آپلود شده در شبکه‌های اجتماعی از توهین‌های نژادپرستانه به وینیسیوس را مورد بررسی قرار داده و احتمالاً با اعمال جریمه‌هایی قصد دارد مجازات بازدارنده‌ای به عمل بیاورد.

در اکتبر ۲۰۲۱ لالیگا توهین‌های نژادپرستانه به وینیسیوس را به دفتر دادستان گزارش داد. در ماه جاری، دادستان اسپانیا تحقیقات درباره شعارهای نژادپرستانه هواداران اتلتیکو را بست و اعلام کرد که شناسایی افراد دخیل در این امر ممکن نیست.

برخوردهای نژادپرستانه در طول سال‌های اخیر تبدیل به یک تابوی بزرگ در فوتبال اروپا شده و همه مراجع قانونی تلاش کرده‌اند با اعمال مجازات‌های سنگین، چنین رفتارهایی را محکوم کنند؛ با این وجود همچنان شاهد رفتارهای آزاردهنده از سوی برخی هواداران در ورزشگاه‌های بزرگ اروپا هستیم.

کد خبر 630809

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.