مدارس در برخی روستاها و شهرهای لردگان کانکسی اداره می‌شود

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان لردگان در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: در برخی روستاها و شهرهای شهرستان لردگان مدارس به صورت کانکسی اداره می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عطاالله حسین‌پورآقایی امروز _دوشنبه دوازدهم دی‌_ در نشست با مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به اهمیت کار خیرین مدرسه‌ساز، اظهار کرد: جا دارد از تک‌تک خیران در حوزه مدرسه‌سازی قدردانی کنیم، چراکه موضوع مدرسه‌سازی موضوعی بسیار مهم به خصوص در شهرستان لردگان است، از طرفی مردم انتظار بیشتری از دستگاه‌های مسئول دولتی دارند تا برای هزینه‌کرد برای این موضوع پیش‌بینی لازم را داشته باشند.

وی با بیان اینکه وضعیت فضاهای آموزشی دانش‌آموزان در مناطق عشایری بسیار نامساعد است، افزود: در برخی روستاها و شهرهای شهرستان لردگان مدارس به صورت کانکسی اداره می‌شود و زمانی که مشاهده می‌شود جایگاهی برای تحصیل این دانش‌آموزان نیست، دل انسان به درد می‌آید.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان لردگان در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: در شهر سردشت تمام مدارس به صورت دو شیفت صبح و عصر برای دختران و پسران اداره می‌شود؛ با توجه به اینکه در یکی از مدارس شهر سردشت ۲۷۴ دانش‌آموز پسر و ۲۵۰ دانش‌آموز دختر وجود دارد، هر روزه برای شیفت بعدازظهر باید تعدادی از صندلی‌ها را جابه‌جا کنیم.

وی تصریح کرد: ضروری است در شهر سردشت مدرسه‌ای ۱۲ کلاسه تأسیس شود و در این راستا هرگونه اقدام و هماهنگی از سوی شورای اسلامی شهر و شهرداری لازم باشد، همکاری می‌کنیم فقط دانش‌آموزان این منطقه را از این شرایط نابسامان نجات دهید.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان لردگان در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری تاکید کرد: از مجمع خیرین مدرسه‌ساز دعوت می‌کنیم که از فضاهای آموزشی مناطق محروم شهرستان لردگان از جمله شهر سردشت بازدید میدانی داشته باشند.

بعضی مدارس بن نمازخانه ندارد

محمود بهارلویی، نماینده شهرستان بن در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری نیز گفت: مرسوم شده استدر هر شهرستانی کمک خیری وجود داشته باشد، اداره‌کل نوسازی مدارس جهت تکمیل آن بودجه اختصاص می‌دهد و در صورتی که شهرستانی خیر نداشته باشد، مدرسه‌سازی یا مقاوم‌سازی ساختمان‌های فرسوده انجام نمی‌شود، اکنون سوال اینجا است که وظیفه ذاتی اداره‌کل نوسازی مدارس چیست و مردم مشکل کمبود فضای آموزشی را باید از طریق چه ارگانی پیگیری کنند؟

وی با اشاره به لزوم تجدید نظر بر عملکرد اداره‌کل نوسازی مدارس، تصریح کرد: روند باید تغییر کند، چراکه اگر مجمع خیرین نبود، معلوم نیست چه بلایی سر مناطق کم‌برخوردار و محروم می‌آمد.

نماینده شهرستان بن در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری افزود: بسیاری از مدارس شهرستان بن تخریبی است و توجه ویژه مسئولان و مجمع خیرین را می‌طلبد.

وی با بیان اینکه در بعضی مدارس شهرستان بن سالن فرهنگی یا نمازخانه وجود ندارد، تاکید کرد: با توجه به اینکه دانش‌آموزان باید از مقطع ابتدایی نماز را یاد بگیرند، فضایی جهت آموزش در مدارس نداریم، لذا پیشنهاد می‌شود سالن‌های فرهنگی به صورت آجر به آجر در مرکز بخش شیدا احداث شود.

کد خبر 630782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.