آغاز عملیات کاشت درختچه ژونی‌پروس در بروجرد

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری بروجرد گفت: با هدف افزایش سرانه، سطح فضای سبز و زیباسازی تپه‌ شهدا، عملیات کاشت درختچه ژونی‌پروس در سطوح شیب‌دار (رمپ‌های خاکی) ضلع جنوب و ورودی جاده سلامت تپه شهدا آغاز شده است.

ایرج بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: عملیات کاشت درختچه ژونی پروس با هدف افزایش سرانه و سطح فضای سبز، زیباسازی تپه شهدا و کنترل فرسایش خاک انجام شد.

وی افزود: طی این عملیات بخش‌هایی از رمپ های ضلع جنوب که در خاکی باقی مانده بود تبدیل به فضای سبز شد که علاوه بر کنترل فرسایش خاک در این مکان و فراهم آوردن فضایی زیبا در این محدوده درختچه ژونی پروس و درختچه‌هایی که مقاوم به شرایط آب و هوایی است، کاشته شد.

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری بروجرد خاطرنشان کرد: ژونی پروس درختچه‌ای خزنده است که با برگ‌های سوزنی شکل همیشه سبز است و منظره‌ای زیبا را در معرض دید شهروندان قرار می‌دهد.

بابایی با بیان اینکه سرانه اکولوژیکی فضای سبز شهری بروجرد امسال به ۴/۱۷ مترمربع رسیده است، گفت: در سال جاری سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری بروجرد اقدام به باز زنده‌سازی فضاهای سبز سطح شهر کرده است.

کد خبر 630732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.