«پژوهش» مسیر تبدیل علم به ثروت را تسهیل می‌کند

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه پیام‌نور استان اصفهان گفت: توانمندسازی حوزه پژوهش از نظر حجم سرمایه‌گذاری مادی، همچنین توجه و اعتبار معنوی در کشور می‌تواند به‌شدت بر فرآیند تبدیل علم به ثروت تاثیرگذار باشد.

صدیقه واعظی‌فرد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره بهبود فضای اشتغال و اقتصاد با انجام فعالیت‌های پژوهشی اظهار کرد: ایفای مطلوب نقش اقتصادی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی مستلزم داشتن اطلاع دقیق و به‌هنگام سیاست‌گذاران از نیازها و شرایط بنگاه‌های اقتصادی بوده که به شدت در حال تحول است؛ تحقق این امر وابسته به تحکیم پیوندها و روابط بین دانشگاه‌ها و مراکز صنعتی، تسهیل تبادل نظرها، تجارب و پیشنهادها میان این دو طرف به منظور اصلاح مکانیزم آموزش و آماده سازی دانشجویان است.

وی افزود: قطعاً تحکیم هرچه بیشتر این ارتباطات چه از طریق بازنگری محتوای برنامه‌های درسی دانشگاهی و چه در قالب سازماندهی مجدد دفاتر ارتباط با صنعت یا با اتخاذ راهبردهای مناسب دیگر، مزایای بی‌شماری را برای دو طرف درگیر این فرآیند در بر خواهد داشت؛ به‌طورمثال فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی از فرصت‌های شغلی بهتر بهره می‌برند و تحقق این امر به افزایش کارایی خارجی نظام آموزش عالی منجر می‌شود که در ادامه بازده مثبتی را برای این سرمایه گذاری رقم میزند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه پیام‌نور استان اصفهان گفت: مدیران صنایع فرصت ترمیم و تأمین نیروی انسانی را از میان فارغ‌التحصیلانی که عموماً از مهارت‌ها و قابلیت‌های قابل قبولی برخوردارند، غنیمت شمرده و بهترین نیروی کار را به‌کارگیرند. دانشگاه‌ها با انجام پژوهش‌های کاربردی و پرورش مهارت دانشجویان در به نتیجه رساندن پژوهش‌های کاربردی، جایگاه شغلی این دانش‌آموختگان را تضمین خواهند کرد.

وی اضافه کرد: البته هرچه میزان ارزش‌گذاری به پژوهش بیشتر باشد، تأثیرگذاری آن در کشور بیشتر خواهد بود. مسلماً سرمایه‌گذاری بیشتر روی پژوهش‌های کاربردی دانشگاهی منجربه موفقیت بیشتر این تحقیقات در تبدیل به دانش فنی و ایجاد فناوری در کشور خواهد شد. توانمندسازی حوزه پژوهش از نظر حجم سرمایه‌گذاری مادی، همچنین توجه و اعتبار معنوی در کشور می‌تواند به شدت بر فرآیند تبدیل علم به ثروت تأثیرگذار باشد.

کد خبر 630731

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.